اخراج پرستار آمریکایی به‌ دلیل دفاع از فلسطین

حِسن جبر، پرستار ۳۴ ساله آمریکایی - فلسطینی، به‌ دلیل دفاع از مردم فلسطین از بیمارستانی در شهر نیویورک اخراج شد.

کد خبر: ۱۶۶۷۶۱
۱۸:۲۹ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: یک پرستار آمریکایی از کار خود در بیمارستانی در نیویورک اخراج شد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که او در مراسمی از مردم فلسطین دفاع و از نسل‌کشی در غزه انتقاد کرده بود.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، حِسن جبر، پرستار ۳۴ ساله آمریکایی - فلسطینی، چند هفته پیش در بیمارستان «لانگون‌هلث» دانشگاه نیویورک، به دلیل همدلی و مراقبت از مادرانی که فرزندان خود را از دست داده‌اند، مورد تقدیر قرار گرفت. او در این مراسم گفت آسیب غیرقابل تصور زنان فلسطینی، در جریان نسل‌کشی غزه، او را به شدت ناراحت کرده است.

پس از این سخنرانی، جبر به جلسه‌ای با رئیس بیمارستان احضار شد. در این جلسه این پرستار از کار اخراج و دستور خروج او از ساختمان بیمارستان صادر شد.

حسن جبر در مصاحبه با «العربیه» اظهار داشت که در آمریکا متولد شده است. او در سال ۲۰۱۲ مدرک کارشناسی پرستاری را دریافت کرد و در بخش زایمان بیمارستانی در ایالت نیویورک مشغول به کار شد.

تهدید به اخراج

جبر در ادامه گفت مدیریت بیمارستان چندین تحقیق درباره او انجام داده است. این تحقیقات به دلیل اظهاراتی بود که جبر در صفحه‌های اجتماعی خود منتشر کرده و در آن از نسل‌کشی در غزه انتقاد و از فلسطین حمایت کرده بود. او تهدید شده بود اگر به این اقدام ادامه دهد از کار اخراج خواهد شد.

جبر اضافه کرد به مدیریت بیمارستان اعلام کرده که فلسطینی‌الاصل است و حق دارد رنج خانواده و ملت خود را ابراز کند. اما، در پاسخ، به او گفته شد که چنین اقدامی از کارکنان بیمارستان خصوصی پذیرفته نیست، زیرا ممکن است بیماران و همکاران او را بترساند.

جبر گفت که به این تهدید‌ها توجهی نکرد و به ابراز نظر در رسانه‌های اجتماعی ادامه داد.

تقدیر برای همدلی

همکاران حسن جبر او را برای دریافت جایزه همدلی و مراقبت از مادرانی که فرزندانشان را در دوران بارداری و زایمان از دست داده‌اند، نامزد کردند.

جبر در روز دریافت جایزه، ضمن قدردانی از همکارانش، به خانواده‌اش اشاره کرد که او را بر أساس ارزش‌های فلسطینی تربیت کردند. حسن جبر در این مراسم با زنان و مادران فلسطینی، که در جریان بمباران غزه فرزندانشان را از دست داده‌اند، همدلی کرد.

اخراج از بیمارستان

این پرستار آمریکایی گفت پس از سخنرانی در این مراسم، مدیریت بیمارستان او را احضار کرد و به او اطلاع داد بیمارستان به دلیل اظهاراتش شکایاتی دریافت کرده است.

مدیریت بیمارستان تصمیم به اخراج حسن جبر گرفت و یک مامور پلیس او را تا خروج از ساختمان بیمارستان همراهی کرد.

حسن جبر می‌گوید پس از فراگیر شدن موضوع اخراجش در رسانه‌ها مورد حمایت گسترده نهاد‌های حقوق بشری قرار گرفته است. او تاکید کرد از اقدام خود پشیمان نیست و هیچ تهدید یا مجازاتی نمی‌تواند او را از مواضعش در دفاع از مردم فلسطین منصرف کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: