ادعای کاخ سفید؛ حماس هنوز پاسخ نداده است

کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد، واشینگتن همچنان منتظر دریافت پاسخ رسمی حماس به آخرین پیشنهادات آتش‌بس در نوار غزه است.

کد خبر: ۱۶۶۷۴۰
۱۳:۱۱ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: کاخ سفید مدعی شد که گروه حماس تاکنون به پیشنهاد آتش‌بس پاسخ نداده است.

به نقل از العربیه، در حالی که دولت آمریکا برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه به اعمال فشار علیه حماس و اسرائیل ادامه می‌دهد، کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد، واشینگتن همچنان منتظر دریافت پاسخ رسمی حماس به آخرین پیشنهادات آتش‌بس در نوار غزه است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، درباره سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به فرانسه به خبرنگاران گفت، جو بایدن و امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود، درباره این موضوع گفتگو خواهند کرد.

شبکه خبری «سی ان ان» روز جمعه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که واشینگتن از برخی متحدان خود در منطقه خواست حماس را برای پذیرش پیشنهاد رئیس‌جمهوری آمریکا، تحت فشار قرار دهند.

این منابع همچنین توضیح دادند که دولت بایدن از قطر، مصر و ترکیه خواست فشار بر حماس را به روش‌های مختلف، از جمله محدود کردن اقدام رهبران حماس تا تهدید به اخراج آنها، افزایش دهند.

این منابع همچنین فاش کردند که آمریکا از این کشور‌ها خواسته است حساب‌های بانکی اعضای حماس را مسدود و امکان سفر و تردد آزادانه آن‌ها در منطقه را محدود کنند.

سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی تاکید کرد که واشینگتن قطر را، که میزبان دفتر سیاسی حماس است، تشویق کرد اعلام کند در صورت عدم موافقت حماس با پیشنهاد بایدن، دوحه آن‌ها را اخراج خواهد کرد.

انتظار می‌رود حماس در روز‌های آینده به پیشنهاد اسرائیل که هفته گذشته توسط بایدن ارائه شد پاسخ دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: