جنگ در غزه ادامه دارد

حمله وحشیانه اسرائیل به یک مدرسه؛ ده‌ها نفر جان باختند

در حمله وحشیانه و بی‌رحمانه اسرائیل به مدرسه‌ای در مرکز غزه، ده‌ها نفر جان خود را از دست دادند تا جنایت دیگری در کارنامه بنیامین نتانیاهو ثبت شود.

کد خبر: ۱۶۶۶۴۵
۱۱:۱۳ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: پس از اینکه دفتر رسانه‌ای حماس از افزایش تعداد کشته‌شدگان به ۲۷ نفر خبر داد، ارتش اسرائیل ادعا کرد یک مدرسه «آنروا» در اردوگاه «نصیرات» در مرکز نوار غزه را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل، در بیانیه‌ای روز پنج‌شنبه ۱۷ خرداد مدعی شد «یکی از مدارس آنروا به عنوان مقر حماس در مرکز نوار غزه را هدف حمله قرار داده است.»

ارتش اسرائیل در ادامه ادعاهای خود افزود: «جنگنده‌های اسرائیلی یک حمله دقیق به یک مرکز وابسته به حماس در داخل یکی از مدارس آنروا در منطقه نصیرات را انجام دادند» ارتش در ادامه افزود: «شماری از افراد مسلح در این حمله کشته شدند.»

به نقل از العربیه، ارتش اسرائیل اعلام کرد: «نیرو‌های حماس و جهاد اسلامی که در حمله ۷ اکتبر مشارکت داشتند، در این مرکز حضور داشتند» به باور ارتش اسرائیل «این گروه‌ها از این مدرسه به عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند.»

«کشتار وحشتناک»

حماس نیرو‌های اسرائیلی را به ارتکاب «کشتار وحشتناک» متهم کرد. دفتر رسانه‌ای این گروه اعلام کرد دست‌کم ۲۷ نفر در این حمله کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند، مجروحان این حمله به بیمارستان «شهدای اقصی» منتقل یافتند.

رسانه‌های محلی بعدا گزارش دادند، تعداد کشته‌شدگان این حمله به ۳۹ نفر افزایش یافته است.

کشته‌شدگان این حمله پس از آن افزایش یافت که بیمارستان در اوایل شب از نقص عملکرد ژنراتور برق خبر داد و هشدار داد ممکن است این امر منجر به عوارضی در ارائه خدمات به مجروحان و بیماران شود.

به گزارش پزشکان بدون مرز، پیش از حمله اسرائیل، از سه‌شنبه تاکنون دست‌کم ۷۰ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی به این بیمارستان منتقل شده است که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند.

با وجود هشدار‌های مداوم بین المللی و نبود مناطق امن برای غیرنظامیان، اسرائیل در دوره اخیر حملات خود به مرکز و شمال نوار غزه را تشدید کرده است.

تشدید حملات اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که تلاش‌های میانجی‌گران «قطر، مصر و آمریکا» برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه ادامه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: