جنجال‌های مرد آمریکایی ادامه دارد

ادعای ترامپ؛ اگر به زندان بروم، قیامت می‌شود!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر با ادبیات تهدیدآمیز خود مدعی شد که زندان رفتن یا حبس خانگی را در صورت لزوم می‌پذیرد، اما اگر این اتفاق بیفتد آمریکایی‌ها قیامت می‌کنند.

کد خبر: ۱۶۶۴۷۳
۰۹:۰۶ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که هفته پیش به جرم جعل اسناد مالی برای پنهان کردن پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره پورن محکوم شد، روز یکشنبه گفت که زندان رفتن یا حبس خانگی را در صورت لزوم می‌پذیرد، اما اگر این اتفاق بیفتد آمریکایی‌ها قیامت می‌کنند.

به گزارش «رویترز»، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای که یکشنبه پخش شد گفت: «مطمئن نیستم که مردم بتوانند چنین چیزی را بپذیرند. به نظرم قبول کردنش برای عموم سخت باشد. یک جایی می‌رسد که طاقت‌شان طاق می‌شود و قیامت می‌کنند.»

به نقل از العربیه، ترامپ درباره اینکه فکر می‌کند در صورت رسیدن به آن نقطه چه اتفاقی می‌افتد توضیح بیشتری نداد. او قرار است در ۱۱ ژوئیه، چهار روز قبل از گردهمایی جمهوری‌خواهان برای اعلام رسمی نامزد ریاست جمهوری‌شان برای رویارویی با جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات، در انتخابات ماه نوامبر، رسما محکوم شود.

لارا ترامپ، عروس ترامپ و رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان، در پاسخ به این سوال که هواداران ترامپ در صورت زندانی شدن وی چه کاری باید بکنند، گفت: «آن‌ها باید همان کاری را که بکنند که تا الان کرده‌اند، یعنی آرامش خودشان را حفظ کنند و اعتراض‌شان را در پای صندوق‌های رأی نشان دهند. ۵ نوامبر روزی است که باید صدای‌تان را بلند کنید و آن را آشکار به گوش مردم برسانید.»

به گفته رویترز، ترامپ محکومیت خود را دستاویزی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی بیشتر قرار داده است، اما برخلاف روز‌های پس از شکست انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۰ در برابر بایدن که اظهارات خشمگیانه‌اش به حمله مرگبار هوادارانش در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا انجامید، از تلاش برای بسیج حامیانش خودداری کرده است.

با این وجود، برخی هواداران ترامپ در پی صدور حکم دادگاه علیه وی پرچم‌های آمریکا را وارونه آویزان کردند. پرچم معکوس بیش از ۲۰۰ سال است که نماد ناخرسندی یا اعتراض در آمریکا بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: