روز پایانی فوتبال ایران و بازی‌های داغ

چهره‌های ویژه هفته آخر؛ از ابراهیم‌‍زاده تا تورس!

هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران فردا (شنبه) برگزار می‌شود؛ در هفته سی‌ام و ایستگاه پایانی تکلیف قهرمان و تیم دوم سقوط کننده مشخص خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۶۳۵۵
۱۱:۵۳ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران نگاه‌ها به سوی بازیکنانی است که می‌توانند با درخشش خود، معادلات را تغییر بدهند و به دنبال جاودانگی نام‌شان در تاریخ لیگ برتر هستند.

لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وسوم فردا (شنبه) به نقطه پایان کار خود می‌رسد و با انجام ۸ بازی همزمان در هفته سی‌ام، پرونده این فصل از رقابت‌ها بسته خواهد شد تا بعد از حدود ۱۰ ماه سرانجام فعالیت تیم‌ها در لیگ بیست‌وسوم خاتمه پیدا کند.

در هفته‌ای که باید تکلیف تیمِ قهرمان و دومین تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول فوتبال ایران مشخص شود، چهره‌های ویژه احتمالی هر مسابقه معرفی و بررسی شده‌اند.

صنعت‌نفت آبادان - تراکتور تبریز؛ امیر ابراهیم‌زاده

در تشریفاتی‌ترین دوئل هفته، باید علی‌القاعده رحمان جعفری، مهدی عبدی و امیرارسلان مطهری امید‌های اصلی گلزنی تراکتور محسوب می‌شدند، اما جعفری و مطهری از فرم خوب خود فاصله گرفته‌اند و عبدی هم نمی‌تواند سرخ‌پوشان را به دلیل مصدومیت همراهی کند. در چنین شرایطی، حمید مطهری در بازی قبلی به امیر ابراهیم‌زاده اعتماد کرد که پدیده جوان تراکتوری‌ها هم برای تیمش گل زد و هم گل ساخت تا نقش اصلی را در کامبک تراکتور مقابل ذوب‌آهن ایفا کند و حالا به نظر می‌رسد که این مهاجم جوان به دنبال ثبت یک درخشش چشمگیر در آبادان است تا بتواند در حضور مهاجمان نامدار در ترکیب تراکتور، بیش از پیش کیفیت فنی خود را نشان بدهد.

ملوان بندرانزلی - آلومینیوم اراک؛ محمدرضا سلیمانی

دو تیم نه دغدغه ماندن دارند و نه استرس حضور در کورس مدعیان، اما با این وجود به دنبال پایانی خوش در لیگ بیست‌وسوم هستند. در میان بازیکنان حاضر در ترکیب دو تیم، محمدرضا سلیمانی می‌تواند بدون‌شک ویژه‌ترین چهره نبرد دو تیم باشد. سلیمانی بعد از گلی که هفته گذشته برای ملوان زد و بی‌ثمر بود، به دنبال آن است تا فصل را با گلزنی به پایان ببرد تا هم از عنوان برترین گلزن نیم‌فصل دوم حراست کند و هم اینکه بتواند با گلزنی خود این‌بار طلسم نبردن‌های ملوان را بشکند و پایانی خوش را برای تیمش در لیگ بیست‌وسوم رقم بزند.

پرسپولیس تهران - مس رفسنجان؛ مهدی ترابی

مهدی ترابی در فصل گذشته با اوج‌گیری چشمگیر خود در هفته‌های پایانی، نقش پررنگی در مسیر رسیدن تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی داشت و حالا او توانسته در فصل جاری هم در هفته‌های پایانی به ستاره بی‌جانشین ترکیب پرسپولیس تبدیل شود. ترابی که هفته گذشته نقش پررنگی در پیروزی ۳ گله پرسپولیس مقابل شمس‌آذر داشت، حالا بدون‌شک چهره ویژه رویارویی با مس رفسنجان است و هواداران سرخ‌پوش چشم امیدشان به درخشش ترابی در کنار عیسی آل‌کثیر و اوستون اورونوف است تا تیم‌شان بتواند با کسب پیروزی برابر مس، عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم را از آن خود کند.

نساجی مازندران - فولاد خوزستان؛ ساسان انصاری

کاپیتان باتجربه فولاد با تبحر ویژه خود در گل‌سازی در هفته‌های اخیر سعی داشته در مسیر ماندن فولاد گام‌های موثری بردارد و حالا در هفته‌ای سرنوشت‌ساز برای فولادی‌ها که می‌تواند توأمان با سقوط قرمزپوشان اهوازی باشد، چشمِ امید هواداران فولاد به درخشش دوباره ساسان انصاری است و امید دارند که او بتواند با درخشش خود سهمیه فولاد را در لیگ برتر حفظ کند. البته که در اردوی نساجی هم ستاره‌های آماده‌ای به خط هستند و بدون‌شک بهترین آن‌ها، محمدرضا آزادی است که در ۳ بازی اخیر توانسته ۴ گل بزند و به دنبال درخشش مقابل فولاد است.

استقلال خوزستان - هوادار تهران؛ جواد آقایی‌پور

نام استقلال خوزستان در هفته‌های گذشته با نام یک ستاره عجین شده و نمی‌توان یادی از تیم تحت هدایت سیروس پورموسوی کرد و به نام جواد آقایی‌پور اشاره نکرد؛ ستاره‌ای که همه تلاش خود را به کار بسته تا سهمیه آبی‌پوشان اهوازی را در لیگ برتر حفظ کند، در ۴ بازی اخیر عملکردی خیره‌کننده داشته و حالا چشم امید هواداران استقلال خوزستان به درخشش دوباره او در جدال با هوادار است تا با گلزنی و گل‌سازی آقایی‌پور، آبی‌ها بتوانند مقابل حریف تهرانی برنده شوند تا در صورت لغزش رقبا، ماندن‌شان در سطح اول فوتبال ایران مسجل شود.

سپاهان اصفهان - شمس‌آذر قزوین؛ شهریار مغانلو

طلایی‌پوشان اصفهانی حضورشان در رتبه سوم مسجل شده و در آن‌سوی میدان، شگفتی‌ساز بودنِ تیم سعید دقیقی به هواداران فوتبال اثبات شده و دو تیم در سودای ثبت پایانی موفق در فصل جاری هستند. در هفته‌ای که سرنوشت بهترین بازیکنان لیگ هم مشخص می‌شود، نگاه‌ها به سوی شهریار مغانلو است؛ مهاجمی که در عمل به نظر می‌رسد آقای گلی‌اش مسجل شده و او می‌خواهد با درخششی دوباره در ترکیب سپاهان، به شمار گل‌های خود بیفزاید تا دفاعی مقتدرانه از عنوان آقای گلی خود کرده باشد.

پیکان تهران - استقلال تهران؛ مهرداد محمدی

رویارویی شاگردان رضا عنایتی و جواد نکونام بدون‌شک یکی از حساس‌ترین نبرد‌های هفته سی‌ام است. سرنوشت این رویارویی هم در کورس قهرمانی اهمیت بالایی دارد و هم در مسیر ماندن تیم‌ها در سطح اول فوتبال ایران موثر است. با وجود حضور چهره‌های کلیدی و تاثیرگذاری مثل حامد پاکدل، علی قربانی، گوستاوو بلانکو و البته جلال‌الدین ماشاریپوف، می‌توان به مهرداد محمدی به عنوان چهره ویژه این مسابقه اشاره کرد. محمدی فصل پرنوسانی را در استقلال گذراند و بدون‌ تردید اگر بتواند در هفته پایانی بدرخشد و در مسیر قهرمانی احتمالی آبی‌ها نقش‌آفرین باشد، ره صدساله را یک‌شبه خواهد رفت و محبوبیت‌اش نزد هواداران استقلال بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

گل‌گهر سیرجان - ذوب‌آهن اصفهان؛ روبرتو تورس

این رویارویی جزو دوئل‌های تشریفاتی و کم‌اهمیت هفته پایانی لیگ برتر محسوب می‌شود، اما با این وجود، به چند ستاره کلیدی دو تیم که به دنبال پایانی خوش در لیگ بیست‌وسوم هستند، اشاره کرد؛ از احمدرضا زنده‌روح و سعید سحرخیزان تا محمدحسین اسلامی و مجید علیاری، اما در این میان، روبرتو تورس می‌تواند ویژه‌ترین چهره دوئل گل‌گهر و ذوب‌آهن باشد. ستاره اسپانیایی که فصل درخشانی را پشت سر گذاشت، احتمالاً فردا آخرین بازی‌اش در لیگ برتر فوتبال ایران را انجام خواهد داد و سرنوشت او برای فصل آینده نامشخص است و همین مسئله باعث شده تا بیش از پیش چشم‌ها به سوی چهره تورس و عملکرد او در هفته پایانی لیگ بیست‌وسوم خیره شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: