دبیرکل «ناتو» درخواست کرد

غرب باید محدودیت‌های تسلیحاتی اوکراین را بردارد

ینس استولتنبرگ، دبیرکل «ناتو» از اعضای این پیمان دفاعی-امنیتی درخواست کرد که محدودیت‌های ارسال تسلیحات خاص به اوکراین را بردارند تا کی‌یف بتواند با تهاجم روسیه مقابله کند.

کد خبر: ۱۶۶۱۷۰
۰۹:۲۰ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: ینس استولتنبرگ، دبیرکل «ناتو» از کشور‌های عضو این پیمان دفاعی-امنیتی غربی خواست محدودیت‌های ارسال تسلیحات خاص به اوکراین را بردارند تا کی‌یف بتواند به نحو احسن با تهاجم روسیه مقابله کند.

به نقل از «یورونیوز»، دبیرکل ناتو، روز دوشنبه در بلغارستان گفت: «این برعهده متحدان است که درباره محدودیت‌های سلاح‌هایی که به اوکراین می‌فرستند تصمیم بگیرند. این تصمیم ناتو نیست، تصمیمی است که متحدان خودشان می‌گیرند. پیام من این است که به نظرم زمان تجدید نظر در این محدودیت‌ها فرا رسیده است.»

موضوع ارسال بعضی از اشکال حمایت نظامی به اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه بحث‌برانگیز بوده است. برخی کشور‌ها تمایلی به ارائه تسلیحات قدرتمندتر و با برد بیشتر به کی‌یف، که می‌تواند اهدافی در اعماق خاک روسیه را هدف قرار دهد ندارند، زیرا می‌ترسند که این امر باعث تشدید تنش‌ها و کشاندن اروپا به یک جنگ گسترده‌تر شود.

در مقابل، برخی دیگر می‌گویند باید به اوکراین هر اسلحه‌ای که نیاز دارد داد تا بتواند با تهاجم روسیه مقابله کند. آن‌ها اغلب خاطرنشان می‌کنند که مسکو در هدف قرار دادن اهداف نظامی و غیرنظامی در سراسر اوکراین هیچ محدودیتی از خود نشان نمی‌دهد.

استولتنبرگ گفت که برخی اعضای ناتو محدودیت‌های ارائه تسلیحات خاص به اوکراین را لغو کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر این کار را نکرده‌اند. او با اشاره به «ماهیت جنگی که در خارکیف در جریان است» از آن‌هایی که به محدود کردن عرضه تسلیحات خود ادامه می‌دهند خواست تا در موضع خود تجدید نظر کنند.

به گفته یورونیوز، ارتش روسیه از ماه مه تاکنون چندین روستا و شهرک را در شمال اوکراین تصرف کرده است، که یکی از مهم‌ترین حملات زمینی از زمان آغاز تهاجم گسترده این کشور به اوکراین در سال ۲۰۲۲ است. پیشروی‌های روسیه فشار زیادی بر حامیان اوکراین در غرب وارد کرده است تا حمایت خود از کی‌یف را افزایش دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: