سفر زلنسکی به مادرید همزمان با تشدید حملات به روسیه

در میان تشدید حملات پهپادی و موشکی اوکراین به روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با هدف تضمین حمایت نظامی اسپانیا از کشورش امروز (دوشنبه) وارد مادرید می‌شود.

کد خبر: ۱۶۶۱۲۲
۱۱:۵۰ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: در حالی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با هدف تضمین حمایت نظامی اسپانیا از کشورش امروز وارد مادرید خواهد شد، آخرین گزارش‌ها حاکی از تشدید حملات پهپادی و موشکی اوکراین به روسیه است.

به نقل از العربیه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی، شامگاه یکشنبه، ۱۲ پهپاد را بر فراز خاک روسیه از جمله بر فراز قلمرو کراسنودار رهگیری و منهدم کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه که دوشنبه ۷ منتشر شد، آمده است: «شب گذشته تلاش‌های رژیم کی‌یف برای انجام حملات تروریستی پهپادی به تأسیساتی در خاک روسیه خنثی شد».

در این بیانیه آمده است که سامانه‌های پدافند هوایی، یک پهپاد را بر فراز قلمرو بریانسک و پهپاد دیگری را بر فراز قلمرو استان بلگورود و همچنین چهار پهپاد بر فراز قلمرو کراسنودار و شش پهپاد بر فراز قلمرو منطقه اوریول را رهگیری و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته نیز اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی، دو موشک «اولخا» را بر فراز منطقه مرزی بلگورود منهدم کردند.

نخستین سفر رسمی زلنسکی به اسپانیا

این در حالی است که دولت اسپانیا اعلام کرد، ولودیمیر زلنسکی، در راستای ترغیب متحدان کی‌یف به افزایش کمک‌هایشان برای مقابله با حملات روسیه، دوشنبه وارد مادرید خواهد شد تا با پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا دیدار کند.

دفتر سانچز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پدرو سانچز نخست‌وزیر، رئیس‌جمهوری اوکراین را به حضور می‌پذیرد» و سپس دو رهبر، کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهند کرد.

کاخ سلطنتی اسپانیا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که فیلیپه ششم، پادشاه اسپانیا نیز از رهبر اوکراین استقبال خواهد کرد. این اولین سفر رسمی زلنسکی به اسپانیا از زمان به قدرت رسیدن او در سال ۲۰۱۹ است.

سانچز چهارشنبه به نمایندگان پارلمان اسپانیا اطلاع داد که توافقنامه همکاری دوجانبه میان دو کشور امضا خواهد شد.

نخست‌وزیر اسپانیا افزود: «به محض فراهم شدن شرایط مناسب در جبهه، ما با اوکراین توافق نامه‌ای امضا خواهیم کرد که همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی و نهادی میان دو کشور را تقویت خواهد کرد».

به گزارش رسانه‌های اسپانیایی، زلنسکی قرار بود اواسط ماه مه به مادرید سفر کند، اما به دلیل حمله جدید روسیه به شمال اوکراین، مجبور شد سفر خود را لغو کند.

به گزارش روزنامه اسپانیایی «ال پایس»، پیش‌بینی می‌شود که رئیس جمهوری اوکراین، توافقنامه امنیتی دوجانبه‌ای را با هدف تضمین حمایت نظامی مادرید از کی‌یف، امضا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: