«دیدارنیوز» گزارش می‌دهد:

تفاهم «هلدینگ آفرینش» و «ستاره فلات» برای همکاری فعالیت‌های اقتصادی

هلدینگ آفرینش و ستاره فلات در ادامه جلساتشان برای گسترش سطح همکاری و برای تاسیس «شرکت تامین سرمایه» به توافقات اولیه دست پیدا کردند.

کد خبر: ۱۶۵۷۷۹
۱۸:۱۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

 

 

دیدارنیوز- سرویس اقتصادی: جمعی از مدیران ارشد «هلدینگ آفرینش» و «گروه صنعتی نفت‌وگاز پتروستاره فلات» در روند افزایش فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری با هدف «افزایش اشتغال» و «حمایت از تولید ملی» در جلسه‌ای گفتگو و تبادل اطلاعات کردند. این دو شرکت اقتصادی تلاش دارند تا با گسترش سطح روابط فی‌مابین بتوانند در حوزه‌های «لجستیک» (حمل‌ونقل دریایی و زمینی)، «توسعه صنایع غذایی»، «بازرگانی»، «پتروپالایشی» و «معدن» وارد همکاری شوند.

نخستین موضوع مورد بحث در جلسه دو شرکت، فعالیت‌های بازار سرمایه با تاکید بر تاسیس «شرکت تامین سرمایه» بود. در این زمینه هر دو طرف تاکید داشتند که این توانایی وجود دارد تا با فراهم‌سازی مقدمات و برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت، یک شرکت تامین سرمایه تاسیس و در ادامه گام بلندی در راستای فعالیت در بازار سرمایه برداشته شود. از این رو، مقرر شد تا نمایندگان دو هلدینگ با یکدیگر جلساتی را جهت طی مراحل تاسیس شرکت تامین سرمایه برگزار کنند.

در حوزه لجستیکی پیشنهاداتی از طرف هلدینگ آفرینش برای راه‌اندازی خط هوایی و فعالیت‌های حمل‌ونقل دریایی ارائه شد و این دو موضوع به صورت تخصصی مورد تحلیل و بحث قرار گرفت. در نتیجه دو طرف برای همکاری در حوزه حمل‌ونقل دریایی به توافقات اولیه دست یافتند و مقرر شد جلسات پیوسته‌ای در این زمینه برای گسترش سطح همکاری‌ها برگزار شود.

باتوجه به اینکه پتروستاره فلات یکی از خوشنام‌ترین هلدینگ‌های کشور در زمینه پتروشیمی و پالایشگاه محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که هلدینگ آفرینش هم تلاش دارد تا در این حوزه سرمایه‌گذاریِ بلندمدتی داشته باشد. دوطرف جهت همکاری در حوزه پتروشیمی گفتگو‌های خوبی آغاز کردند و نکات بسیار مفید و تخصصی از سمت مدیران هلدینگ پتروستاره فلات مطرح شد. هلدینگ آفرینش و ستاره فلات درصدد هستند تا درآینده نزدیک همکاری مناسبی در این حوزه داشته باشند. همچنین، دو شرکت موارد همکاری در حوزه بازرگانی محصولات پتروپالایشی را نیز مورد بررسی قرار دادند. هلدینگ آفرینش و ستاره فلات باتوجه به توانایی خود، اهدافی را برای واردات و صادرات مواد پتروشیمی و ادوات این حوزه، مشخص کردند.

افزایش فعالیت در حوزه معدن، یکی دیگر از مواردی بود که دو طرف اشتیاق زیادی برای همکاری نشان دادند. باتوجه به اینکه در ایران روند به‌روزرسانی صنعت معدن‌داری و ادوات اکتشافات، سرعت بیشتری گرفته است، همکاری در این حوزه می‌تواند زمینه مناسبی را فراهم آورد. مدیران هلدینگ آفرینش همچنین توضیحاتی در مورد گسترش فعالیت‌ها و تخصیص بودجه جهت سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی در معادن ارائه دادند. لازم به ذکر است که در این جلسه موارد دیگری از جمله «هوش‌مصنوعی»، «استارتاپ‌ها»، «متاورس»، «پلتفرم‌های مختلف»، حمایت از «استارلینک» بین دو طرف مطرح شد.

کوتاه از ستاره فلات
گروه صنعتی نفت و گاز پتروستاره فلات، با هدف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های صنعتی، تولیدی، مهندسی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری و خدماتی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور مشغول فعالیت است و با در اختیار داشتن شرکت‌های تولیدی در صنایع گوناگون از جمله نفت، پتروشیمی، قطعات خودرو، لبنیات و مواد غذایی، سهم قابل توجهی در تولید و اشتغال کشور ایفا می‌کند. این شرکت توانسته در سال‌های اخیرکشور‌های «چین»، «هند»، «برزیل»، «آفریقای جنوبی»، «امارات متحده عربی»، «عمان»، «عراق»، «ترکیه»، «رومانی»، «بلاروس»، «گرجستان»، «ارمنستان»، «ازبکستان»، «افغانستان»، «پاکستان» و «یمن» مقصد نهایی محصولات شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی نفت و گاز پتروستاره فلات بوده‌اند.

کوتاه از هلدینگ آفرینش
هلدینگ آفرینش یکی از مجموعه‌های بزرگ اقتصادی ایران است که در حوزه‌های محتلف اقتصادی فعالیت می‌کند. آفرینش با هدف تحول الگوی اقتصادی کشور در حوزه «بنگاه‌داری بخش خصوصی» و با اتکا به دانش و تجربه نیرو‌های توانمند، فعالیت خود را ادامه می‌دهد و در تلاش است که با رویکرد حل مساله، فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری را شناسایی کرده تا بستر‌ها را برای «اشتغال» ایجاد کند. هلدینگ آفرینش در جهت مشارکت و کمک به تحقق این اهداف بیش از ۱،۵۰۰ نفر نیروی متخصص را به‌صورت مستقیم در اختیار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: