دفاع کمیسر اروپا از کمک به عملیات جستجوی بالگرد رئیسی/ این ابتدایی‌ترین اصل انسانیت است

یانتس لنارچیچ، کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا، از تصمیم این اتحادیه مبنی بر تهیه نقشه‌های ماهواره‌ای برای کمک به عملیات جستجوی لاشه هلیکوپتر حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و همراهانش دفاع کرد.

کد خبر: ۱۶۵۷۶۷
۱۶:۱۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

دیدارنیوز: کمیسر اتحادیه اروپا از کمک این اتحادیه به عملیات جستجوی هلیکوپتر ابراهیم رئیسی دفاع کرد.

به نقل از دویچه وله، یانتس لنارچیچ، کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا، از تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر تهیه نقشه‌های ماهواره‌ای برای کمک به عملیات جستجوی لاشه هلیکوپتر حامل ابراهیم رئیسی و همراهانش دفاع کرد.

او روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) با انتشار پیامی در شبکه ایکس نوشت ارائه خدمات نقشه‌برداری ماهواره‌ای "در صورت درخواست برای تسهیل عملیات جستجو و نجات، عملی در جهت حمایت سیاسی از هیچ رژیم یا نهادی به شمار نمی‌رود."

مطلب مرتبط:

درخواست کمک ایران از کمیسیون اروپا؛ نقشه‌برداری ماهواره‌ای فعال می‌شود

لنارچیچ ادامه داد: «این حرکت تنها ابراز ابتدایی‌ترین [اصل]انسانیت است.»

عصر روز یکشنبه پس از درخواست تهران از اتحادیه اروپا برای کمک به عملیات جستجو و تشخیص محل سقوط هلیکوپتر رئیس‌جمهور ایران، لنارچیچ با انتشار پیامی در ایکس نوشت اتحادیه اروپا بنا به درخواست تهران در حال فعال کردن سرویس نقشه‌برداری واکنش سریع کوپرنیک است.

بر اساس ادعای این گزارش، لنارچیچ در پیام خود از هشتگ "همبستگی اتحادیه اروپا" استفاده کرده بود که انتقاد‌ها و واکنش‌هایی را به همراه داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: