گفتگوی ولی‌عهد عربستان و مشاور امنیت ملی آمریکا

در دیدار بن‌سلمان و جیک سالیوان چه گذشت؟

محمد بن سلمان، ولی‌عهد و رئیس شورای وزیران عربستان، روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در ظهران با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و در زمینه‌های مختلف و همچنین توقف جنگ در نوار غزه گفتگو کرد.

کد خبر: ۱۶۵۶۶۰
۱۱:۵۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

دیدارنیوز: محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، ولی‌عهد و رئیس شورای وزیران سعودی، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در ظهران با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از العربیه، در این دیدار روابط راهبردی دو کشور و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف و همچنین توقف جنگ در نوار غزه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی «واس» در این دیدار همچنین نسخه نیمه‌نهایی پیش‌نویس توافقنامه‌های راهبردی بین سعودی و آمریکا نیز که در حال تکمیل است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طبق این گزارش، ولی عهد سعودی و مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین درباره موضوع فلسطین و ایجاد راه حلی معتبر به سوی راه حل دو کشوری، به گونه‌ای که خواسته‌های مردم فلسطین و حقوق مشروع آن‌ها را برآورده کند، بحث و گفتگو کردند.

در این نشست همچنین تحولات منطقه‌ای از جمله وضعیت غزه، لزوم توقف جنگ و تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه مورد بررسی قرار گرفت.

راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین

کاخ سفید دیروز اعلام کرد که جیک سالیوان به منظور گفتگو درباره وضعیت غزه و تلاش برای دستیابی به صلح به پادشاهی عربی سعودی سفر خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی امروز پس از عربستان به اسرائیل سفر خواهد کرد تا ضمن دیدار با مقامات ارشد تل‌آویو از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، درباره پرونده غزه، بحران انسانی، موضوع آوارگان و مذاکرات جاری برای آزادی گروگان‌ها و زندانیان طرفین بحث و تبادل نظر کند.

گفتنی است که محمد بن سلمان پیش از سی و سومین اجلاس سران کشور‌های عربی در بحرین پنجشنبه گذشته بر ضرورت دستیابی به راه حلی عادلانه و همه جانبه برای مسئله فلسطین مطابق با طرح صلح عربی تاکید کرد.

از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در ۷ اکتبر، عربستان بار‌ها بر ضرورت توقف تجاوزات اسرائیل و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرده است.

ریاض همواره بر پایبندی کشور‌های عربی به راه حل دو کشوری که باعث برقراری صلح و تحقق آرمان فلسطینی‌ها برای ایجاد کشور مستقل خود می‌شود، تاکید کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: