حواشی تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ادامه دارد!

«تسنیم» خبر خود را تغییر داد/ اسماعیلی: رهبر انقلاب درباره تعطیلی شنبه‌ نظری ندادند

در حالی که صبح امروز (چهارشنبه) و پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره مخالفت با تعطیلی پنجشنبه، و موافقت با تعطیلی روز شنبه خبری از تسنیم از قول ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره استفتاء از دفاتر ۳ مرجع تقلید و همچنین دفتر رهبر انقلاب درمورد تعطیلی شنبه‌ها منتشر شده بود، اما این خبرگزاری خبر قبلی خود را تغییر داده و اظهارنظر جدیدی از ولی اسماعیلی را منتشر کرده است.

کد خبر: ۱۶۵۵۰۴
۱۹:۲۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب نفیاً و اثباتاً هیچ نظری درباره تعطیلی شنبه‌ها نداده‌اند.

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، درخصوص برخی مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه این کمیسیون در بحث تعطیلی شنبه‌ها به استفتاء از دفتر رهبر معظم انقلاب استناد داشته است، گفت: در دفاعیاتی که در صحن علنی داشتیم که مشروح مذاکرات آن هم وجود دارد، استناد ما در بحث اتاق بازرگانی، اتاق تعاون به صحبت‌هایی بود که با دفاتر برخی مراجع در قم شده بود و اسمی از مراجع هم نبردیم و گفتیم با آن‌ها مشورت شده و نظر آقایان این بوده که تعطیلی شنبه حرمت شرعی ندارد.

وی افزود: این یعنی مراجع نه مخالف بودند و نه موافق و گفتند حرمت شرعی برای تعطیلی شنبه نداریم. ما به این استناد کردیم و نامی از دفتر مقام معظم رهبری در صحن علنی مطرح نبوده، چون استنادات علمی دقیقی در این خصوص بود و اگر بحث شرعی هم داشته باشد، قطعاً شورای نگهبان نظر خاص خود را دارد و هر ایرادی هم داشته باشد، ما موظف هستیم قانوناً و شرعاً آن را برطرف کنیم.

به گزارش دیدارنیوز، تسنیم در خبر قبلی خود از قول ولی اسماعیلی نوشته بود: «رئیس کمیسیون اجتماعی با اشاره به استفتاء از دفاتر ۳ مرجع تقلید و همچنین رهبر انقلاب درباره تعطیلی شنبه‌ها، گفت: هر سه مرجع تقلید و همچنین دفتر رهبر انقلاب با تعطیلی شنبه‌ها مشکلی نداشتند این مسئله به معنای آن است که این مصوبه از نظر شرعی مشکل ندارد.»

مطلب مرتبط:

تعطیلی شنبه‌ها چه‌زمانی اجرا می‌شود؟/ در انتظار تایید شورای نگهبان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: