درخواست گوترش برای تحقیقات درباره کشته‌شدن کارمند سازمان ملل در غزه

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیقات کاملی درباره کشته شدن یک کارمند سازمان ملل در غزه شد، شهری که با بمباران وحشیانه اسرائیل به یک ویرانه تبدیل شده است.

کد خبر: ۱۶۵۳۶۸
۰۹:۲۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت کشته شدن یک کارمند سازمان ملل و زخمی شدن یکی دیگر در حمله به خودروی متعلق به این نهاد بین‌المللی در شهر رفح در جنوب نوار غزه را تایید کرد.

به نقل از العربیه، ستاد اطلاع‌رسانی در غزه، دوشنبه ارتش اسرائیل را به کشتن یک کارمند خارجی و زخمی شدن یک کارمند خارجی دیگر در جنوب غزه متهم کرد و گفت که آن‌ها در حالی که سوار بر خودروی سازمان ملل در رفح در جنوب نوار غزه بودند، هدف حمله نیرو‌های اسرائیلی قرار گرفتند.

در بیانیه سازمان ملل متحد آمده است که آنتونیو گوترش دبیرکل این نهاد بین‌المللی اندوه عمیق خود را نسبت به کشته شدن یکی از کارکنان امور ایمنی و امنیت سازمان ملل و زخمی شدن یکی دیگر از کارکنان این نهاد در حمله به خودروی حامل آن‌ها در روز دوشنبه در مسیر رفتن به بیمارستان اروپایی در رفح را ابراز کرد.

در این بیانیه گفته شده که گوترش حملات به کارکنان سازمان ملل متحد را محکوم می‌کند و خواستار انجام تحقیقات کامل در ارتباط با این پرونده است.

در همین راستا ستاد اطلاع‌رسانی در غزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که وسیله نقلیه هدف گرفته شده توسط نیرو‌های اسرائیلی «دارای پرچم و نشان سازمان ملل بوده است.»

این ستاد شلیک نیرو‌های اسرائیلی به سوی خودروی حامل کارکنان خارجی سازمان ملل را ادامه «جنایات» جنگی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و کارکنان خارجی شاغل در نوار غزه دانسته و محکوم کرد و در ارتباط با چنین «جنایاتی» دولت‌های آمریکا و اسرائیل را کاملاً مسئول دانست.

پیش‌تر خبرگزاری فلسطین (وفا) به نقل از منابعی در نوار غزه گزارش داد که یک کارمند سازمان ملل متحد در نزدیکی بیمارستان «اروپایی» در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشته شد که ارتش اسرائیل در رادیو رسمی خود به آن اذعان کرد.

منابعی از وزارت بهداشت غزه نیز از زخمی شدن دو کارمند سازمان ملل در گذرگاه فلسطینی رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند و حال یکی از آن‌ها را بسیار وخیم گزارش کردند.

بنا بر آمار‌های اعلام شده از سوی منابع پزشکی در نوار غزه قربانیان تهاجم نظامی اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۵۰۹۱ کشته و بیش از ۷۸۸۲۷ مجروح افزایش یافته است.

این در حالی است که کماکان تعداد زیادی از قربانیان در زیر آوار و بر روی جاده‌ها مانده‌اند و آمبولانس‌ها و امدادگران امکان دسترسی به آن‌ها را ندارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: