شویگو از زمان جنگ، جنجالی‌ترین فرد کابینه پوتین بوده است

زلزله در وزارت دفاع روسیه

پس از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین، او سرگئی شویگو را از سمت وزیر دفاع برکنار کرد و در جایگاه رئیس امنیت ملی نشاند؛ تغییری که باتوجه به حمله نظامی به اوکراین، حسابی خبرساز شده است.

کد خبر: ۱۶۵۳۵۹
۲۰:۴۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

دیدارنیوز: ولادیمیر پوتین، پس از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری خود، بنا بر اصول قانون اساسی کشورش، کابینه خود را منحل کرد تا کابینه جدید را معرفی کند.

اما مهمترین تحول در این زمینه، وزیر دفاع جنجالی این کشور بود که از کار برکنار شد و در جایگاه رئیس امنیت ملی این کشور قرار گرفت.

عجیب اینکه، پوتین فردی را جایگزین او کرده است که اصلا تخصص نظامی ندارد. پوتین در راستای تحولات عجیب کشورش، یک اقتصاددان به اسم آندری بلوسوف را وزیر دفاع این کشور کرده است.

هر چند که پسکوف می‌گوید این تحول دور از انتظار نبوده و رئیس جمهوری این کشور می‌خواهد نشان دهد برای تغییرات در وزارت دفاع در راستای صنعتی سازی این نهاد، باز عمل می‌کند، اما به نظر می‌رسد که این تغییر، پشت پرده‌ای هم دارد.

شویگو از زمان جنگ، جنجالی‌ترین فرد کابینه پوتین بوده است.

شکست‌های ابتدایی روسیه در اول جنگ، متوجه او بوده است. عدم توفیق روسیه در تصرف پایتخت اوکراین، نام او را بیشتر بر سر زبان‌ها انداخت.

همچنین پس از ناکامی‌های اولیه روسیه در جنگ اوکراین، نام شویگو، دوباره پس از آن مطرح شد که پریگوژین، رهبر گروه واگنر قصد لشکرکشی علیه او داشت و می‌خواست وی را از کار برکنار کند.

گفتنی است، معاون شویگو اخیرا به دلیل فساد مالی از سوی نیرو‌های امنیتی این کشور دستگیر شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: