جنگ‌طلبی نتانیاهو ادامه دارد

حمله اسرائیل به رفح؛ عربستان حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی را محکوم کرد

ارتش اسرائیل بعد از ویران‌کردن شهر غزه به بهانه پاسخ به حماس و با وجود اعتراض‌های جهانی گسترده علیه تل‌آویو و بنیامین نتانیاهو، حالا به کشتار در رفح و جنگی خونین‌تر فکر می‌کند.

کد خبر: ۱۶۵۰۸۵
۰۸:۲۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: باوجود موافقت گروه حماس با طرح پیشنهادی به میانجی‌گری مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه، اسرائیل مخالفت خود را اعلام و بر حمله به رفح تاکید کرده است.

به گزارش دیدارنیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنگ‌طلب اسرائیل که حیات سیاسی خود را در تداوم جنگ و کشتار می‌بیند، بر تهاجم و اقدام نظامی در رفح تاکید کرده است.

در ادامه آخرین خبرها، گزارش‌ها، تصاویر و ویدیوهای مربوط به جنگ غزه، تحولات منطقه و یورش اسرائیل به رفح را می‌خوانید:

ساعت: ۰۸:۰۹/ عربستان حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی را محکوم کرد

به نقل از العربیه، وزارت خارجه عربستان سعودی، روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به کاروان کمک‌های بشردوستانه پادشاهی اردن که در مسیر انتقال آن به نوار غزه بود را به شدت محکوم می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان تاکید شد که تکرار چنین حملاتی در نتیجه شکست نیرو‌های اشغالگر اسرائیل در انجام مسئولیت‌های آن‌ها بر اساس قانون بین‌المللی انسانی ارزیابی شده و به عنوان تبانی سیستماتیک با انگیزه جلوگیری از رساندن کمک‌های بشردوستانه لازم به نوار غزه، تلقی می‌شود.

این وزارتخانه همچنین بر فراخوان سعودی تاکید کرد که در آن از جامعه بین‌المللی خواسته شده است تا تمامی تدابیر لازم را برای پاسخگو کردن اسرائیل به‌دلیل تخلفات آن و نقض مکرر قوانین بین‌المللی و حقوق بین‌الملل انسانی، اتخاذ کند.

بنا بر بیانیه وزارت خارجه سعودی در موضع ریاض همچنین از جامعه بین‌المللی خواسته شده است تا به وظایف خود در خصوص حفاظت و تامین امنیت عبور کاروان‌های کمک‌رسانی و تضمین رساندن آن به نوار غزه با هدف کاستن از بحران انسانی در این باریکه تحت محاصره، عمل کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: