حماس از وزیر آمریکایی انتقاد کرد

فشار روی حماس و تبرئه اسرائیل!

در حالی که تلاش‌ها برای آتش‌بس در شهر جنگ‌زده غزه ادامه دارد، یک مقام حماس اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا را «تلاشی برای زیر فشار گذاشتن حماس و تبرئه اسرائیل» توصیف کرد.

کد خبر: ۱۶۴۷۷۱
۱۷:۴۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

دیدارنیوز: در واکنش به اظهارات اخیر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، که حماس را به مانع‌تراشی برای دستیابی به توافق مبادله گروگان‌ها متهم کرده بود، یک مقام حماس اظهارات بلینکن را «تلاشی برای زیر فشار گذاشتن حماس و تبرئه اسرائیل» توصیف کرد.

این مقام حماس، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت به خبرگزاری «رویترز» گفت، رهبران این گروه همچنان در حال بررسی پیشنهاد اخیر مصر درمورد آتش‌بس موقت‌اند.

به نقل از العربیه، بلینکن پس از ورود به تل‌آویو در اظهاراتی گفته بود حماس «تن‌ها دلیل» عدم دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله گروگان‌ها و زندانیان است.

زمان مناسب برای بازگرداندن گروگان‌ها

بلینکن در دیدار با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل، اضافه کرد: «پیشنهاداتی مطرح است و همانطور که گفتیم تاخیر یا بهانه‌ای در کار نیست و اکنون زمان مناسب برای بازگرداندن ربوده‌شدگان به خانواده‌هایشان است.»

هرتزوگ نیز به امیدواری اسرائیل برای دستیابی به موضع بین‌المللی «روشن» درمورد گروگان‌های این کشور در نوار غزه اشاره و خاطرنشان کرد: «ما امیدوار به بازگشت فوری آن‌ها بوده و این موضوع باید یک اولویت برای جامعه بین‌المللی باشد.»

بلینکن قرار است امروز با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل دیدار کند.

منابعی در حماس روز گذشته تاکید کردند این گروه همچنان در حال بررسی پیشنهاد جدید مصر برای آتش‌بس و مبادله گروگان‌ها و زندانیان است.

لزوم پایان کامل جنگ و عقب‌نشینی اسرائیل از برخی محور‌ها و تعیین شمار افرادی که اسرائیل اجازه بازگشت آن‌ها به شمال غزه را می‌دهد، از جمله موضوعاتی است که حماس اعلام کرده آن را بررسی می‌کند.

آمریکا به عنوان مهمترین هم‌پیمان اسرائیل، فشار‌هایی را بر تل‌آویو برای دستیابی به توافق در مورد عدم یورش نظامی به شهر رفح، مرکز حضور نزدیک به دو میلیون آواره فلسطینی، اعمال می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: