پروفسور حسن امین در مراسم انجمن ادبی ایران مطرح کرد

به فرهنگ و ادب ایران می‌بالیم!

پروفسور سید حسن امین در این گردهمایی با اشاره به جایگاه شعر و شاعرانگی مردم ایران گفت: همه ما ایرانیان اهل یک خانواده هستیم و طبعا به هویت فرهنگی ایران تعلق خاطر داریم و آن را دوست داریم.

کد خبر: ۱۶۴۷۶۲
۱۴:۲۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

 

دیدارنیوز ـ سبک زندگی: شاعران و نویسندگان در تمام جوامع بشری یکی از میراث داران فرهنگی و سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند. همزمان با روز معلم، جمعی از شاعران و نویسندگان در دفتر دایره المعارف ایرانشناسی، مراسمی را با محوریت تقدیر و پاسداشت از کتاب نادره ها، برگزار کردنند. در این مراسم خانم عشرت بنی هاشمی نویسنده کتاب نادره‌ها، خاطر نشان کرد: انجمن‌های ادبی و هنری، حلقه وصل بین اهل ادب و افکار عمومی و مردم ایران هستند و امید وارم رونمایی از این اثر، موجب شکوفایی بیشتر کانون‌های فرهنگی شود.
در ادامه این مراسم فرهنگی، دکتر پریوش ابراهیمی و تعدادی از شاعران و نویسندگان دیدگاه‌های خودشان را در مورد پروین اعتصامی و حافظ شیرازی، بیان کردند وبرخی از شاعران سروده‌های خودشان را خواندند.
پروفسور سید حسن امین در این گردهمایی با اشاره به جایگاه شعر و شاعرانگی مردم ایران گفت: همه ما ایرانیان اهل یک خانواده هستیم و طبعا به هویت فرهنگی ایران تعلق خاطر داریم و آن را دوست داریم.
وی افزود: اهالی ادب وشعر همواره به تاریخ و فرهنگ غنی ایران زمین بالیده اند و برای اعتلای آن کوشش‌های زیادی را در قالب شعر و نویسندگی وانتقال آن به مخاطبان و نسل‌های بعدی انجام داده اند. اما باید بدانیم که ایران ظرفی است که مظروف آن هموطنان ما یعنی دیگر ایرانیان از گرایش‌های مختلف فکری، هنری و اجتماعی زیر یک سقف همزیستی دارند. وی ادامه داد: مردم ایران با همه تنوع و اختلاف نظر‌ها و عقیده‌ها و گرایش‌های متفاوت قومی، زبانی و مذهبی در یک نظام آرمانی دموکراتیک شهروندان صاحب حقوق و تکالیف برابر هستند. ما باید حقوق  همه هموطنان خودمان را رعایت کنیم و نمی‌توانیم ادعای ایران دوستی کنیم، اما ایرانیانی را که با ما هم عقیده نیستند را شهروند صاحب حق ندانیم.  

در واقع هیچ کدام از شهروندان ایرانی، بی نقص نیستند و همه آنان باید به  فکر توسعه فرهنگ دموکراسی و مردم سالاری باشند و سزاوار است، شیوه روا داری، حق شناسی و مناسبات بهینه اجتماعی و فرهنگی را از خودمان شروع کنیم. پرفسور امین تاکید کرد: ما به عنوان حاملان و حافظان ادب و شعر باید هر کتاب واثر پرمحتوا ترویج و تقدیر کنیم و از هر صاحبر اثر فرهنگی، ادبی و هنری، قدر دانی کنیم وفلسفه مراسم امروز هم برای حفظ سرمایه‌های فرهنگی و نویسندگان تشکیل شده است. طبعا در کنار معرفی و ترویج آثار ادبی، شایسته است تمام آثار هم مورد نقد وارزیابی کارشناسانه قرار گیرد.
در پایان این گردهمایی، انجمن ادبی ایران، مراسم رونمایی کتاب نادره‌ها را برگزار نمود و  بنیاد جهانی سبز منش، به مهربانو بنی هاشمی، لوح تقدیری را از طرف دکتر بسم الله شریفی، به ایشان اهدا کرد.

برچسب ها: حسن امین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: