گزارش دیدارنیوز از جشنواره روز ملی خلیج فارس+ فیلم و عکس 

از مسابقه شنا و ماهیگیری تا ساخت مجسمه و فرش خاکی

جزیره هرمز دو روز است میزبان جشنواره روز ملی خلیج فارس است و شرکت کنندگان در این جشنواره هم مسابقات شنا و ماهیگیری را تجربه کردند هم ساخت مجسمه و فرش خاکی را.

کد خبر: ۱۶۴۵۷۱
۱۳:۲۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳


دیدارنیوز: جزیره هرمز دو روز است میزبان جشنواره روز ملی خلیج فارس است و شرکت کنندگان در این جشنواره هم مسابقات شنا و ماهیگیری را تجربه کردند هم ساخت مجسمه و فرش خاکی را.

این جشنواره هشتم و نهم اردیبهشت ماه به میزبانی استانداری هرمزگان و فرمانداری هرمز و با حمایت هلدینگ آفرینش و شرکت‌های تابع و با هدف گرامیداشت روز ملی خلیج فارس یعنی روز آزاد سازی جزیزه هرمز از دست پرتغالی‌ها برگزار شد.

 

 

در نخستین روز از این جشنواره مسئولان و مجریان درباره جایگاه ویژه جزیره هرمز در ایران و حفظ تمامیت ارضی ایران سخنرانی داشتند و گروه سرود هم به اجرای برنامه پرداختند و در پایان مراسم هم از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

بعد از این مراسم دو مسابقه شنا و ماهیگیری در ساحل هرمز برگزار شد که، برندگان این دو مسابقه هم جوایزی دریافت کردند.

یکی از دیگر از برنامه‌های روز نخست این جشنواره معرف کتاب "سفرنامه پدروتیشیرا" بود که یک کار پژوهشی درباره تاریخ جزیره هرمز است و قرار است به زودی از این کتاب در شهر بندرعباس یا جزیره هرمز رونمایی شود.

در دومین روز (امروز) از جشنواره روز ملی خلیج فارس‌ها مجسمه شنی و فرش خاکی ساخته شود و همچنین همایش پیاده روی و مسابقه عکاسی هم در دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

 
محمد میردادی
معاون فرهنگی امور رسانه و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان

قرار است هلدینگ آفرینش بزودی در جزیره هرمز یک مجموعه تفریحی، رفاهی و اقامتی احداث کند.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: