وحشی‌گری اسرائیل در غزه ادامه دارد

اعتراض دانشجویان در آمریکا؛ ۱۰۰ نفر بازداشت شدند

در جریان اعتراض‌های اخیر دانشجویان در برخی از دانشگاه‌های آمریکا، به دلیل جنگ و خونریزی در غزه، پلیس ایالات متحده بیش از ۱۰۰ دانشجو را دستگیر کرده است.

کد خبر: ۱۶۴۴۴۶
۱۸:۴۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: بیش از ۱۰۰ دانشجو در کالیفرنیا و تگزاس با تشدید اعتراضات به جنگ غزه دستگیر شدند.

شبکه الجزیره قطر در گزارشی به اعتراض دانشجویان در چند دانشگاه آمریکا به دلیل جنگ خونین در غزه پرداخته و از سرکوب تظاهرات در UT Austin و USC خبر داده است.

بنابر این گزارش، پلیس ایالات متحده ده‌ها معترض را در دانشگاه تگزاس در آستین (UT Austin) و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) دستگیر کرده و تظاهرات دانشجویان علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر کشور تشدید شده است.

دستگیری‌های روز چهارشنبه در شهر‌های آستین و لس‌آنجلس در حالی انجام شد که دانشجویان دانشگاه هاروارد و دانشگاه براون در ساحل شرقی نیز هشدارها را نادیده گرفتند و تجمعی را برای همبستگی با فلسطینی‌های غزه برپا کردند.

این جنبش که هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، از دانشگاه‌ها می‌خواهد روابط مالی خود را با اسرائیل قطع کنند و از شرکت‌هایی که به گفته آن‌ها جنگ بی‌رحمانه این رژیم در غزه را امکان‌پذیر می‌کنند، جدا کنند.

از ۷ اکتبر که جنگجویان حماس به جنوب اسرائیل حمله کردند و ۱۱۳۹ نفر را کشتند و ده‌ها نفر را به اسارت گرفتند، حداقل ۳۴۲۶۲ فلسطینی در حملات اسرائیل به منطقه محاصره شده غزه کشته شده‌اند.

طبق گزارش الجزیره، اعتراضات به رهبری دانشجویان مسالمت آمیز و عمدتا محترمانه بوده است، اما در بحبوحه اتهامات یهودی ستیزی با اقدامات شدید بسیاری از دانشگاه‌ها مواجه شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: