رهبر حوثی‌ها: آمریکا و بریتانیا ۴۲۴ حمله در یمن انجام دادند/ ۳۷ کشته و ۳۰ زخمی

عبدالملک الحوثی، رهبر گروه حوثی‌ها در یمن می‌گوید که آمریکا و بریتانیا طی سه ماه گذشته، ۴۲۴ حمله و بمباران دریایی به مواضع حوثی‌ها در یمن انجام دادند که در پی این حملات ۳۷ نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند.

کد خبر: ۱۶۳۴۷۳
۱۰:۵۸ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۳

دیدارنیوز: عبدالملک الحوثی، رهبر گروه حوثی‌ها در یمن گفت که آمریکا و بریتانیا طی سه ماه گذشته، ۴۲۴ حمله و بمباران دریایی به مواضع حوثی‌ها در یمن انجام دادند و افزود که در پی این حملات ۳۷ نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند.

به نقل از العربیه، الحوثی، پنج‌شنبه ۱۶ فروردین، در اظهاراتی گفت که این گروه در جریان عملیات دریایی خود ۹۰ کشتی را هدف قرار داده است.

عبدالملک الحوثی افزود که این حملات «در حمایت از نوار غزه» که از هفتم اکتبر سال گذشته شاهد جنگ بین گروه‌های مسلح فلسطینی و اسرائیل است، صورت می‌گیرد.

او گفت که این گروه تنها طی یک ماه، ۳۴ حمله با ۱۲۵ موشک بالستیک و پهپاد انجام داد.

از نوامبر سال گذشته تاکنون شبه‌نظامیان حوثی، ده‌ها کشتی در دریای سرخ را هدف حمله قرار دادند.

حوثی‌ها مدعی هستند که کشتی‌های مورد هدف آن‌ها اسرائیلی بوده یا عازم بنادر اسرائیل هستند و حملات تقریباً روزانه آن‌ها در دریای سرخ بسیاری از شرکت‌ها را مجبور کرد مسیر طولانی‌تر و گران‌تر در اطراف آفریقا را طی کنند.

از سویی ایالات متحده و بریتانیا در واکنشی مشترک، چندین حمله هوایی را علیه مواضع حوثی‌ها با هدف مختل کردن و تضعیف توانمندی‌های این گروه در به خطر انداختن آزادی کشتیرانی و تهدید تجارت جهانی، انجام دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: