شاهد عدم نقش‌آفرینی موثر از سوی سازمان همکاری اسلامی در ارتباط با غزه هستیم

کنعانی: توجه به پیشنهادهای ایران وضعیت غزه را تغییر می‌دهد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در یک نشست خبری گفت: توجه به پیشنهادهای ایران وضعیت کنونی غزه را تغییر خواهد داد.

کد خبر: ۱۶۲۵۲۳
۱۱:۵۹ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت خارجه فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به ملت‌های مسلمان تبریک گفت.

ناصر کنعانی در ابتدای نشست مطبوعاتی امروز (دوشنبه) خود تصریح کرد: فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نقطه عطفی در حمایت بیشتر از مردم فلسطین خواهد بود.

مسلمانان روزه‌دار جهان، داغدار وضعیت مردم فلسطین و غزه هستند

وی همچنین با بیان این که قطعا روز قدس امسال نیز با توجه به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین در نقاط مختلف جهان باشکوه‌تر در راستای حمایت از مردم فلسطین برگزار می‌شود، گفت: مسلمانان روزه‌دار جهان، داغدار وضعیت مردم فلسطین و غزه هستند.

کنعانی گفت: امیدواریم در ماه مبارک رمضان شاهد وحدت و انسجام بیشتر منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای حمایت از مردم فلسطین باشیم.

وی همچنین فرا رسیدن روز بزرگداشت شهدا را نیز گرامی داشت.

کنعانی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: به رغم گذشت پنج ماه از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، متاسفانه شاهد بی‌عملی کاملاً دردناک از سوی جامعه بین‌المللی خصوصا سازمان ملل و شورای امنیت برای متوقف کردن این جنایات هستیم.

دولت آمریکا در جنایات غزه در حرف و عمل در کنار رژیم صهیونسیتی قرار دارد

وی تاکید کرد: دولت آمریکا در این جنایات در حرف و عمل در کنار رژیم صهیونسیتی قرار دارد.

شاهد عدم نقش‌آفرینی موثر از سوی سازمان همکاری اسلامی در ارتباط با غزه هستیم

کنعانی در بخش دیگر از صحبت‌های خود تصریح کرد: انتظار این بود که سازمان همکاری اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی خود، نقش بازدارنده در توقف این جنگ ایفا کند، ولی متاسفانه به رغم برگزاری نشست‌های مختلف، شاهد عدم نقش‌آفرینی موثر از سوی این سازمان در این زمینه هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: انتظار این است که با توجه به برگزاری دومین جلسه اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده، ما شاهد یک تحرک جدی از سوی کشور‌های عضو این سازمان برای توقف این جنایات در آستانه ماه مبارک رمضان باشیم.

توجه به پیشنهادهای ایران وضعیت کنونی غزه را تغییر خواهد داد

کنعانی در بخش دیگر صحبت‌های خود در این ارتباط گفت: ما در دومین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی پیشنهادات خود را در قالب ۶ بند ارائه کردیم و اگر این ۶ بند مورد توجه قرار بگیرد، ما شاهد تغییر وضعیت در بحران و وضعیت کنونی در غزه خواهیم بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: