در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ اسرائیل باید تحریم شود

در صد و‌ پنجاه و دومین روز از «طوفان الاقصی» و جنگ میان اسرائیل و حماس، ماشین جنگی نتانیاهو به کشتار خود در غزه و مناطق دیگر ادامه می‌دهد و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده است.

کد خبر: ۱۶۲۳۰۰
۰۹:۲۸ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و پنجاه و دومین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید:

ساعت: ۰۹:۲۶/ به مذاکره ادامه می‌دهیم

به نقل از شبکه العربیه، گروه «حماس» با اشاره به اینکه نرمش لازم برای دستیابی به توافق با اسرائیل و برقراری آتش‌بس در غزه را داشته است، گفت که «به مذاکره از طریق میانجی‌ها برای دستیابی به توافقی که خواسته‌های فلسطینی‌ها را برآورده کند، ادامه خواهیم داد.»

ساعت: ۰۹:۲۲/ گزارشگر سازمان ملل: اسرائیل باید تحریم شود

گزارشگر ویژه سازمان ملل با اشاره به اینکه اسرائیل به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره خودداری از نسل کشی در نوار غزه عمل نکرده است، خواهان وضع تحریم علیه این رژیم شد.

«مایکل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا گفت: اسرائیل کاروان‌های حامل کمک‌های انسانی به نوار غزه را بمباران می‌کند؛ درحالی که می‌داند آن‌ها به سمت کدام منطقه در حرکت هستند.

ساعت: ۰۹:۰۲/ پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه

واشنگتن پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه به شورای امنیت ارائه کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: پیش‌نویس قطعنامه آمریکایی، آزادی همه گروگان‌ها را پس از موافقت همه طرف‌ها خواستار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: