این ۱۲ کار باعث طلاق میشه (لطفا انجام ندهید!)

اگر ازدواجتان برای شما اهمیت دارد و دنبال خوشبختی پایدار در کنار همسرتان هستید. باید از کارهایی که باعث طلاق می شوند دوری کنید.

کد خبر: ۱۶۲۰۱۱
۱۵:۱۴ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

چه کارهایی که باعث طلاق می شوند؟

دیدارنیوز: اگر ازدواجتان برای شما اهمیت دارد و دنبال خوشبختی پایدار در کنار همسرتان هستید. باید از کارهایی که باعث طلاق می شوند دوری کنید. دلایل طلاق در هر خانواده متفاوت است، با این حال در ادامه مواردی ذکر شده اند که به عنوان عوامل طلاق شناخته می شوند. 

درصدهای درج شده برای هر مورد تقریبی بوده و شاید در زندگی شما مقدار آن متفاوت باشد.

تعهد نداشتن (۷۳.۲ درصد)

نوعی کاهش تلاش برای برقراری رابطه به صورت ارتباطات ضعیف، عدم سازش، یا نامهربانی روزمره است. این مورد یکی از رایج ترین عوامل متارکه در ایران است.

بحث و درگیری بیش از حد (۵۵ درصد)

جنگ مداوم نشان می دهد که شما با هم سازگار نیستید یا تفاوت های آشتی ناپذیری دارید. استدلال های بی پایان و حل نشدن تعارض ها ممکن است به رابطه آسیب برساند و زوج ها را به سمت طلاق بکشاند.

بی ثباتی از دلایل طلاق گرفتن است (۵۴.۶ درصد)

پژوهش ها انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان می دهد که ۲۰ تا ۴۰ درصد از ازدواج ها حداقل با یک مورد خیانت مواجه شده اند. خیانت می تواند منجر به احساس خشم و رنجش شود و به راحتی یک رابطه را با طلاق از بین می برد. اثرات خیانت احتمالا شامل اضطراب، افسردگی، تروما، چالش های اعتماد، شرم، گناه و کناره گیری اجتماعی می شود.

در جلسات مشاوره طلاق، خیانت کردن به عنوان یکی از دلایل طلاق گرفتن یاد می شود و متاسفانه بسیار رایج شده است! اگر نیاز به مشاوره طلاق دارید این سایت بهترین گزینه برای مشاوره آنلاین طلاق است که می توانید صوتی و تصویر با مشاور طلاق جلسه برگزار کنید.

ازدواج در سنین پایین (۴۵.۷ درصد)

روانشناس نامی هونگ توضیح می دهد که رشد و تغییر اجتناب ناپذیر هستند، اما اگر هر دو نفر با هم رشد نکنید، می تواند به رابطه شما فشار وارد کند. وقتی در سنین پایین ازدواج می کنید، ممکن است هنوز در حال توسعه جنبه های کلیدی شخصیت خود باشید.

نشانه هایی که ممکن است شما را از همسرتان جدا کنند ممکن است شامل عدم وجود علایق مشترک، داشتن اهداف مختلف زندگی و احساس انزوا یا تنهایی باشد.

انتظارات غیرواقعی از عوامل طلاق است (۴۵.۳ درصد)

انتظارات غیرواقعی در مورد چگونگی اداره خانواده، محل زندگی و چگونگی رفتار با شما به عنوان همسر یکی از دلایل اصلی طلاق است. با این فرض که «اوضاع بعد از ازدواج بهتر خواهد شد» ممکن است نشانه ای هشدار دهنده از انتظارات غیرواقعی باشد که از ازدواج دارند.

نابرابری (۴۳.۷ درصد)

نشانه های اولیه نابرابری در ازدواج ممکن است شامل استانداردهای دوگانه یا داشتن همسری است که تصمیم گیرنده است. اگر احساس می کنید در ازدواج گرفتار کلیشه های جنسیتی شده اید، نشانه دیگری از نابرابری است. البته با کمک مشاور روانشناس می توانید این نابرابری ها را به مرور رفع کنید.

آمادگی ناکافی (41.1 درصد)

عدم آمادگی قبل از ازدواج می تواند هم زیستی را سخت کند. داشتن یک زندگی سخت با همسرتان یکی از دلایل اصلی طلاق است. نشانه های آمادگی ناکافی ممکن است شامل مهارت های توسعه نیافته در انجام کارهای خانه، روتین های خانگی یا مدیریت مالی باشد.

عدم آمادگی همچنین ممکن است به معنای نادیده گرفتن مکالمات در مورد اهداف بلند مدت ازدواج مربوط به فرزندان، شغل، نقش همسر و سبک زندگی ترجیحی باشد.

خشونت خانگی باعث طلاق شما می شود (۲۹.۱ درصد)

هر الگویی از رفتار توهین آمیز در یک رابطه صمیمی خشونت خانگی است که برای حفظ قدرت یا کنترل استفاده می شود. خشونت خانگی تنها در مورد حمله فیزیکی نیست. نشانه های رایج سو استفاده از رابطه شامل سرزنش مداوم، ارعاب، دستکاری، و انزوای اجتماعی است.

مشکلات مالی از علل طلاق هستند (۲۸.۴ درصد)

پشت سر گذاشتن دوران سخت برآورده کردن احتیاجات یا داشتن پارتنری که بیش از حد خرج می کند، ممکن است باعث ایجاد استرس در ازدواج شود. اگر همیشه از شما پول خواسته می شود، ممکن است نشانه ای از این باشد که پارتنر شما مسئولیت مالی را یک چالش می داند.

چالش های مالی حل نشده یکی از مهم ترین دلایل طلاق در ایران و جوامع دیگر است.

اختلاف بر سر انجام کارهای خانه (۲۱.۶ درصد)

انجام کارهای خانه توسط یک نفر و مسئولیت های مراقبت از کودکان ممکن است به تعارض و رنجش برای یک یا هر دو نفر تبدیل شود. احساس اینکه همسرتان شما را مسئول می داند یا اینکه نمی توانید برای حمایت به او تکیه کنید، ممکن است بسیاری از زوج ها را به طلاق بکشاند.

عدم حمایت خانواده (۱۸.۷ درصد)

اگر خانواده شما با ازدواجتان موافق نیست، این شکاف ممکن است به احساس انزوا و تنهایی و همچنین احساس اندوه برای ارتباطات از دست رفته شود. خانواده شما ممکن است همسرتان را حذف کنند، او را کنار بگذارند، یا شما را تشویق کنند که در تصمیم خود تجدید نظر کنید.

کنترل این فشار وارده روی شما و همسرتان دشوار است، که می تواند باعث شود طلاق را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید.

تفاوت های مذهبی ضعیف ترین علت طلاق است (۱۳.۲ درصد)

اگر شما و همسرتان ارزش های مذهبی متفاوتی دارید، پیدا کردن زمینه مشترک می تواند دشوار باشد. اگر همسرتان در ابتدای رابطه، مذهب شما را مورد تمسخر قرار دهد یا با وجود ابراز بی علاقگی، سعی کند شما را از هویتتان دور کند، ممکن است نشانه ای از درگیری های آینده باشد.

چون مذهب و دین از معیارهای آشکار قبل ازدواج است، کمتر از آن به عنوان کارهایی که باعث طلاق می شوند یاد می شود.

آیا دلایل طلاق با توجه به سن تغییر می کند؟

دلایل طلاق با توجه به سن تغییر نمی کند، اما چالش ها ممکن است متفاوت ظاهر شوند. علل طلاق و جدایی لزوما بین گروه های سنی تغییر نمی کنند، اما ممکن است متفاوت به نظر برسند.

برای مثال، زوج های مسن تر یاد گرفته‌اند که از درگیری اجتناب کنند، در حالی که زوج های جوان تر ممکن است درگیری بیشتری را در رابطه تجربه کنند. با این حال، تعارض حل نشده علت اصلی طلاق هم برای زوج های جوان و هم برای زوج های مسن تر است. یکبار دیگر مواردی که باعث طلاق و متارکه زوجین می شوند را مطالعه کنید. شاید شما هم این موارد را در زندگی مشترک خود اجرا می کنید، پس اگر ازدواج تان اهمیت دارد از کارهایی که باعث طلاق می شوند دوری کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: