جزییات حمله آمریکا به زیردریایی حوثی‌ها

در ادامه تنش‌ها در دریای سرخ و درگیری چند کشور غربی با حوثی‌های یمن، «سنتکام» در بیانیه‌ای اعلام کرد، حملات آمریکا علیه اهداف حوثی‌ها شامل حمله به یک زیردریایی بدون سرنشین از آغاز حملات و موشک‌های کروز ضد کشتی در ماه اکتبر بود.

کد خبر: ۱۶۱۵۸۱
۱۳:۵۱ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

دیدارنیوز: ایالات متحده، روز گذشته اعلام کرد، نیرو‌های آمریکایی در دریای سرخ ۵ حمله موفق برای خنثی کردن حملات در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن انجام داده است.

از سویی، ماموریت اروپایی به رهبری یونان، از دوشنبه ۳۰ بهمن در دریای سرخ برای محافظت از کشتی‌های تجاری مقابل حملات حوثی‌ها آغاز به فعالیت کرده است.

کشور‌های اتحادیه اروپا با تاکید به اینکه این یک عملیات کاملاً دفاعی است، پیش از این با طرح «آسپید» یا «نگهبان» برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ و خلیج عدن موافقت کرده بودند.

ایالات متحده اعلام کرد، نیرو‌های آمریکایی در دریای سرخ «۵ حمله موفق در دفاع از خود» برای خنثی کردن حملات در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن انجام دادند.

ارتش آمریکا اعلام کرد، حمله در ساعت ۳ و ۸ بعد از ظهر به وقت محلی صورت گرفت و این بخشی از حملاتی است که آمریکا و متحدانش علیه حوثی‌ها با هدف توقف حملات مستمر این گروه در خطوط کشتیرانی در دریای سرخ انجام دادند.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» در بیانیه‌ای اعلام کرد، حملات آمریکا علیه اهداف حوثی‌ها شامل حمله به یک زیردریایی بدون سرنشین از آغاز حملات و موشک‌های کروز ضد کشتی در ماه اکتبر بود.

در ادامه بیانیه آمده است: «ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، موشک‌های ضد کشتی و دو کشتی یکی زیر آب و دیگری بدون شرنشین را در مناطق تحت کنترل حوثی‌های شناسایی و تشخیص داد که این‌ها تهدید قریب الوقوعی برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه است و حمله به این‌ها، آب‌های بین المللی را امن‌تر می‌کند.»

حوثی‌ها مدعی هستند، کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را در حمایت از مردم غزه هدف قرار می‌دهند.

نیرو‌های آمریکایی و بریتانیایی در پاسخ، مواضع حوثی‌ها را هدف قرار دادند و این گروه از آن زمان اعلام کرد که منافع دو کشور به اهدافی مشروع برای حملات آن‌ها تبدیل شده است.

به نقل از العربیه، حملات در دریای سرخ منجر به افزایش هزینه بیمه برای شرکت‌های کشتیرانی شد و بسیاری از شرکت‌ها مجبور به ترک این مسیر شدند، مسیری حیاتی که حدود ۱۲% از تجارت دریایی جهانی از آن عبور می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: