در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ شمار آوارگان به ۱.۷ میلیون نفر رسید

در صد و سی‌ و ششمین روز از جنگ خونین میان گروه حماس و اسرائیل، حملات اسرائیل به «رفح» جان ده‌ها تن را گرفته و کشتار بی‌رحمانه در این منطقه همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۱۶۱۵۴۹
۰۸:۴۹ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و سی‌ و ششمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۰۸:۲۲/ شمار آوارگان به ۱.۷ میلیون نفر رسید

سازمان ملل می‌گوید شمار شهروندان فلسطینی ساکن غزه که از محل زندگی خود آواره شده و به سمت جنوب رفته‌اند به ۱.۷ میلیون نفر می‌رسد و روزنامه اسرائیلی هاآرتص با انتشار تصویر هوایی از ویرانه‌های غزه مدعی شد که بیشتر این افراد دیگر هیچ گاه نخواهند توانست به خانه‌هایشان برگردند.

به نقل از یورونیوز، در حالی که قطر می‌گوید امید به مذاکرات آتش‌بس میان اسرائیل و حماس کمرنگ شده است، وزارت بهداشت غزه روز یکشنبه ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) خبر داد که هشت بیمار در بیمارستان ناصر در خان یونس در اثر تمام شدن اکسیژن جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، بیمارستان ناصر خان یونس که دومین مرکز بزرگ پزشکی غزه است، به طور کامل از کار افتاده است. رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت در این مرکز که از نزدیک به یک ماه پیش تاکنون در محاصره اسرائیل قرار دارد، حدود ۲۰۰ بیمار حضور دارند.

از سوی دیگر دست کم ۱۲۷ نفر در حملات اسرائیل به غزه در ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: