یکی از چهره‌های واترگیت: کنگره روند استیضاح ترامپ را آغاز کند

یکی از چهره‌های اصلی رسوایی واترگیت تاکید دارد اتهاماتی که اخیرا در اسناد دادگاهی علیه دونالد ترامپ مطرح شده است به قدری است که کنگره باید روند استیضاح را آغاز کند.

کد خبر: ۱۶۰۶۹
۱۲:۲۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - اظهارات جان دین، مشاور سابق کاخ سفید در زمان ریاست‌جمهوری ریچارد نیکسون که در حوادث سرقت از واترگیت و متعاقب آن سرپوش گذاشتن بر این رسوایی نقش مهمی داشت، اندکی پس از آن مطرح شد که سندی از یک پرونده مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس‌جمهوری آمریکا توسط دادستان‌های فدرال در نیویورک منتشر شد.

یکی از مهمترین افشاگری این سند، ادعای کوهن است که از طرف دونالد ترامپ موظف شده بود تا پرداخت‌هایی که نقض قوانین مالی کمپین بود، تایید کند. به‌رغم آنکه کوهن با دادستان‌های فدرال و تحقیقات بازرس مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات درباره روسیه همکاری داشته است، در این سند دادستان‌ها خواستار حبس این وکیل معتمد ترامپ شدند.  

این مشاور سابق دخیل در رسوایی واترگیت به سی‌ان‌ان گفت، اظهارات کوهن مستقیما به ترامپ دلالت دارد و می‌تواند به آغاز فرایند استیضاح بینجامد. او تاکید کرد: به نظر من این مساله در کنگره مطرح شود. معتقدم آنچه این سند نشان می‌دهد گزینه‌ای جز استیضاح مقابل پای قانونگذاران آمریکایی نمی‌گذارد.

در حالی که آغاز فرایند استیضاح نامشخص است، کنترل دموکرات‌ها بر مجلس نمایندگان آمریکا که از ماه آتی آغاز می‌شود، احتمال اجرای استیضاح را نسبت به روزهای نخست ریاست جمهوری ترامپ بیشتر کرده است. زمانی که دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست بگیرند، اختیارات بیشتری برای صدور احضاریه خواهند داشت.

به دنبال انتشار سندی از پرونده مایکل کوهن، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که چیزی بیشتر از آنچه می‌دانستیم، بیان نشده است. سارا هاکبی سندرز تاکید کرد:‌ مایکل کوهن مرتبا دروغ می‌گوید و همانطور که دادستانی در این سند به آن اشاره کرده است، آقای کوهن قهرمان نیست.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: