پنتاگون به پایگاه حوثی‌ها حمله می‌کند؟

پس از جنگ اسرائیل و حماس، خاورمیانه با درگیری و تنش‌های زیادی مواجه شده و حوثی‌های یمن در حمایت از غزه به مواضع اسرائیل حمله کرده‌اند. مقام‌های پنتاگون هم برنامه‌های مفصلی برای حمله به پایگاه‌های موشکی و پهپادی در یمن و برخی تاسیسات که شامل قایق‌های تندرو است، طراحی کرده‌اند.

کد خبر: ۱۶۰۵۹۸
۱۸:۵۸ - ۱۱ دی ۱۴۰۲

دیدارنیوز: پس از حادثه کشتی «مرسک» در روز یک‌شنبه ۱۰ دی و غرق شدن ۳ قایق و کشته شدن خدمه آن‌ها، آمریکا برای اولین بار از آغاز جنگ در غزه، با حوثی‌ها وارد جنگ رو در رو شد.

به نقل از العربیه، مقام‌های پنتاگون برنامه‌های مفصلی برای حمله به پایگاه‌های موشکی و پهپادی در یمن و برخی تاسیسات که شامل قایق‌های تندرو از نوع مورد استفاده برای حمله به کشتی «مرسک» می‌شود، طراحی کرده‌اند.

بر اساس ادعای این گزارش، هنوز این نگرانی وجود دارد که چنین حملاتی به نفع ایران و برنامه‌های آن باشد.

منافع ایران

بر اساس گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، آدام کلمنتس، وابسته سابق ارتش آمریکا در یمن، گفت که «این درگیری‌ها به سود روابط ایران و حوثی‌ها است».

از سوی دیگر، بسیاری از افسران ارشد بازنشسته آمریکایی با تجربه در منطقه، برقراری مجدد بازدارندگی آمریکا را ضروری می‌دانند.

در سال ۲۰۱۶، آمریکا با شلیک موشک‌های «تاماهاوک» سه موضع حوثی‌ها در پاسخ به موشک‌هایی که به سمت کشتی‌های تجاری شلیک کرده بودند، را مورد هدف حملات خود قرار داد؛ که این منجر به توقف حملات حوثی‌ها در آن زمان شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: