از بازار سرمایه چه خبر؟

ریزش ۱۰ هزار واحدی بورس

بازار سهام امروز (شنبه ۱۸ آذرماه) با ریزش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس روبرو شد و به این ترتیب، هفته را با یک عقبگرد ملموس آغاز کرد. کاهش ۰.۴۶ درصدی شاخص کل بورس در حالی رقم خورد که دومین هفته آذرماه برای معامله‌گران خوش‌یمن بود و آن‌ها را نسبت به بهبود وضعیت بازار سهام، امیدوار کرده بود.

کد خبر: ۱۵۹۵۴۹
۱۳:۵۶ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲

دیدارنیوز: بورس تهران امروز شاهد روندی کاملا متفاوت با مسیر هفته گذشته بود؛ به نحوی که نماگر‌های کل و هم‌وزن منفی شدند و خروج پول حقیقی رقم خورد؛ با این حال، حجم و ارزش معاملات خرد در منطقه خوبی قرار داشت و نوید پویایی بازار را می‌داد.

همزمان با قرار گرفتن نماگر بورس روی سطح دو میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۲ واحد، شاخص هم‌وزن هم با عقبگرد دو هزار و ۶۳۷ واحدی، معادل ۰.۳۵ درصد پایین رفت و در سطح ۷۴۴ هزار و ۶۵۸ واحد متوقف شد. این در حالی بود که شاخص کل فرابورس امروز مسیری متفاوت را پیمود و با ۳۳ واحد افزایش، رشد خفیفی را تجربه کرد و به پله ۲۶ هزار و ۲۳۰ واحد رسید.

نماد‌های موثر

امروز نماد جم، ۱۰۴۱ واحد شاخص کل بورس را بالا برد، اما از پس منفی‌ها برنیامد تا نماد‌های فولاد، شستا، حکشتی، خودرو، فارس و رمپنا، شاخص کل بورس را در محدوده قرمز قرار دهند. امروز همچنین خگستر، فولاد، ثشاهد، شستا، ذوب، خودرو و حکشتی، پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورسی بودند.

در سمت دیگر بازار، کگهر، انتخاب و فصبا، شاخص کل فرابورس را بالا کشیدند. در مقابل، آریا، هرمز، زاگرس و خاور، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل این بازار داشتند. در همین حال، فصبا، کمرجان، کرومیت، وسپهر، خاور، نطرین و غدانه، پرتراکنش‌ترین نماد‌های فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز با وجود جو منفی بازار، اما حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی بالا بود و به ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم رسید که با ارزش ۶ هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان معامله شد.

در روز جاری همچنین بازار سهام شاهد خروج ۲۲۵ میلیارد تومان پول حقیقی بود. همین روند در صندوق‌های درآمد ثابت جریان داشت و ۳۰۴ میلیارد تومان پول حقیقی (تا این لحظه) از صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت خارج شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: