«بسیج شوشتر» از ایجاد اشتغال زایی تا محرومیت زدایی

شوشتر_بسیج شهرستان شوشتر در راستای اشتغال زایی و محرومیت زدایی در شوشتر اقداماتی انجام داده است.  

کد خبر: ۱۵۹۴۳۴
۱۹:۲۳ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲

 

دیدارنیوز‌ -‌ سرویس‌ خوزستان: به گزارش خبرنگار دیدار نیوز خوزستان؛ همزمان با فرامین و فرمایشات مقام معظم رهبری دستگاه های اجرایی، ادارات دولتی سازمان و نهاد ها و همچنین گروه های جهادی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم و رشد تولید» اقداماتی را انجام دادند؛ بسیج نیز از این مقوله مستثنی نیست.

بسیج شهرستان شوشتر با کارهای جهادی و انقلابی خود در راستای ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی از مناطق محروم اقدامات زیادی را در این شهرستان انجام داده است؛ مهم ترین این اقدامات را « سرگرد امین شریعتی پور » فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوشتر در گفت و گو با خبرنگار دیدار نیوز بیان کرده است.


*بسیج در راستای تحقق اهداف شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» چه اقداماتی در شهرستان شوشتر انجام داده است؟ 

در حوزه تحقق شعار امسال 2 قرارگاه به نام «قرارگاه اقتصاد مقاومتی» و «قرارگاه محرومیت زدایی» در شهرستان شوشتر فعالیت می کنند. 
 

*با توجه به شعار امسال، نقش و اهداف بسیج را در تقویت اقتصاد و تولید شهرستان شوشتر تشریح کنید ؟ 


قرارگاه اقتصاد مقاومتی شوشتر با هدف و حمایت از تولید داخلی و پشتیبانی از آن و بر اساس ظرفیت‌های موجود در شهرستان تاسیس شده است؛ این قرارگاه در مرحله اول با ثبت نام و انجام تبلیغات لازم برای پرداخت وام‌های مشاغل خانگی، فعالیت خود را آغاز کرده است.  

وام‌های پرداختی در محدوده ۵۰ - ۱۵۰ میلیون تومان است و مشاغلی که نمونه‌های آزمایشی موفق داشته‌اند، به مبالغی بالغ بر یک میلیارد تومان نیز وام تعلق گرفت.  

از اواخر سال گذشته تا تیرماه سال جاری در مجموع ۱۱۱ متقاضی تسهیلات وام در شوشتر دریافت کرده‌اند که مجموع مبلغ این وام‌ها ۱۳ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان است؛  از این تعداد، ۱۵۹ نفر وام ۱۵۰ میلیون تومانی، ۳۸ نفر وام ۱۰۰ میلیون تومانی، ۵ نفر وام ۷۵ میلیون تومانی و ۹ نفر وام ۵۰ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند. 

همچنین در دوره جدید تسهیلات وام که از آذرماه سال جاری شروع شده است، مقرر شده هر ماه تا پایان سال‌جاری ۲۰ وام در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید به متقاضیان در شوشتر اعطا شود. 

*بسیج در آینده برای رسیدن به هدف مهار تورم و رشد تولید چه برنامه ریزی برای شهرستان شوشتر دارد؟

مقرر شده که از فضای مازاد پادگان قدس شهرستان شوشتر دهکده‌ای با عنوان «اقتصاد مقاومتی» برای توسعه اشتغال و شرکت های دانش بنیان این شهرستان ایجاد شود.
 
همچنین در دهکده نامبرده شده می‌توان مشاغلی مانند پرورش ماهی، پرورش گیاهان دارویی یا کارگاه‌هایی که فضای کمی را اشغال می کنند، راه‌اندازی کرد که اعتبار این دهکده از طریق فرمانداری شهرستان شوشتر تامین شده است. 
 

*بسیج در کدام حوزه‌ها با دیگر نهادها و سازمان‌های شهرستان شوشتر همکاری دارد؟ این همکاری در چه زمینه‌هایی است؟ 
 
بازارچه صنایع دستی در شهرهای شوشتر (سرداران و شرافت) با همکاری امور عشایر و شهرداری‌ها راه‌اندازی و بر همین اساس برای محصولات تولیدی در فضای مجازی  تبلیغ‌های لازم انجام شده که بازارهای خوبی را برای این تولیدات ایجاد کرده است. 

در حوزه قرارگاه محرومیت زدایی، تصمیم گرفته شده که با استفاده از ظرفیت‌های سپاه، چرخ خیاطی‌ و مواد اولیه برای هنرجویان در شوشتر خریداری شود و در اختیار آنها قرار داد؛ همچنین همکاری با شرکت‌ها و بیمارستان‌ها از طریق بسیج برقرار شده تا ثبت سفارش‌های لازم برای این افراد صورت گیرد. 
 
همچنین با کمیته امداد شهرستان شوشتر تعدادی از کارگاه‌هایی که تعطیل یا به طوری نیمه فعال بودند، با پرداخت وام دوباره به چرخه اشتغال برگشتند. 

همچنین بیش از ۱۰ خانه در شهرستان شوشتر ساخته و بیش از ۲۰ خانه در مناطق حاشیه شهر شوشتر بازسازی شدند.


 *باتوجه به اهمیت تامین کالاهای اساسی برای مردم شهرستان همکاری سپاه در این زمینه به چه میزان است ؟ 


بسیج شهرستان شوشتر با اداره اصناف در برخی از برهه های که در شهرستان شوشتر اتفاق افتاد، مطالبه گری‌های به دستگاه‌های مرکزی در استان خورستان انجام داد؛ همچنین درتامین گوشت و میوه شب عید به قیمت دولتی و کنترل قیمت ها و توزیع آن نیز همکاری ها داشته است. 

همچنین بسیج شهرستان شوشتر از ابتدای سال تا کنون به مناسبت های مختلف حدود یک هزار و 500 بسته ی معیشتی میان نیازمندان توزیع کرده است.
 
بیش از ۷۶۴ برنامه در هفته بسیج در شوشتر برگزار شده از جمله اینکه یک هزار و ۱۷۰ نفر از فعالانی که در دوره تابستانه در گروه‌های صالحین فعالیت می کردند، به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: