امر به معروف و نهی از منکر نیاز به مجوز ندارد

نظر وزیر کشور درباره حجاب‌بان‌ها؛ ظاهرا گروه‌های مردمی هستند!

در شرایطی که حضور پرتعداد حجاب‌بان‌ها در مترو و مکان‌های پرتردد واکنش‌های زیادی در پی داشته و برخی فعالان سیاسی از آن به عنوان تونل یا دالان وحشت یاد کرده‌اند، احمد وحیدی، وزیر کشور دولت رئیسی گفته: ما مجوز خاصی برای این کار ندادیم. در واقع تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر ظاهرا گروه‌های مردمی اقدام می‌کنند که نیازی به صدور مجوز ندارد.

کد خبر: ۱۵۸۸۷۳
۱۱:۱۵ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲

دیدارنیوز: وزیر کشور در مورد فعالیت حجاب‌بان‌ها گفت: ما مجوز خاصی برای این کار ندادیم. در واقع تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر ظاهرا گروه‌های مردمی اقدام می‌کنند که نیازی به صدور مجوز ندارد. امر به معروف و نهی از منکر نیاز به مجوز ندارد همه می‌توانند امر به معروف لسانی را با لحاظ همه شرایط آن انجام دهند.

احمد وحیدی وزیر کشور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد حضور برخی افراد تحت عنوان حجاب‌بان در معابر پرتردد تهران و اینکه آیا مجوری برای این افراد صادر شده است، گفت: ما مجوز خاصی برای این کار ندادیم. در واقع تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر ظاهرا گروه‌های مردمی اقدام می‌کنند و کارشان در این چارچوب است.

وی افزود: طبیعتا همه مردم برای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند البته این باید با الفاظ خوب با ادبیات خیلی خوب و رعایت اینکه صرفا تذکر لسانی باشد انجام شود، در این حد مجاز هستند و می‌توانند تذکر بدهند.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که این افراد مجوزی ندارند، گفت: نیازی به صدور مجوز ندارد امر به معروف و نهی از منکر نیاز به مجوز ندارد همه می‌توانند امر به معروف لسانی را با لحاظ همه شرایط آن انجام دهند.

مطلب مرتبط:

"سفیران هدایت" از روی زمین تا زیر زمین/ سکوت زاکانی در برابر حضور حجاب‌بانان در مترو

استقرار حجاب‌بان و فیلمبردارهای ناشناس در مترو/ حقوقدان: هدف احتمالا ایجاد هراس در مردم است!

ابطحی: این دالان وحشت در تاریخ خواهد ماند

حجاب به نماد مبارزه با حکومت تبدیل شده/ به جای حل مشکلات اقتصادی، می‌گویند مرگ بر آمریکا/ مذهبی‌ها در پست گرفتن از همه جلوترند

مردم به فکر معیشت، مسوولان در فکر حجاب

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: