سعیدی، نماینده مجلس مطرح کرد

حذف فرهیختگان مجلس منجر به نگرانی در کشور شد

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه این میزان ریزش توسط هیئت‌های اجرایی کم سابقه بود، گفت: حذف فرهیختگان مجلس منجر به نگرانی در کشور شد.

کد خبر: ۱۵۸۸۰۴
۰۹:۳۷ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲

دیدارنیوز: نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: تفسیر شورای نگهبان براساس نظارت استصوابی این است که امکان دارد یک نماینده در دوران نمایندگی صلاحیت خود را از دست بدهد، اما بنده معتقد هستم که این میزان ریزش توسط هیئت‌های اجرایی کم سابقه بوده است.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس، در گفتگو با منیبان در واکنش به ردصلاحیت نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی و اینکه به نظر می‌رسد این امر نداشتن صلاحیت با حضور آن‌ها در مجلس تناقض دارد، گفت: تفسیر شورای نگهبان براساس نظارت استصوابی این است که امکان دارد یک نماینده در دوران نمایندگی صلاحیت خود را از دست بدهد، اما بنده معتقد هستم که این میزان ریزش توسط هیئت‌های اجرایی کم سابقه بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: معمولاً هیئت‌های اجرایی در انتخابات گذشته نگاه بازتری نسبت به داوطلبان داشتند این دوره نسبت به دوره‌های گذشته نیرو‌های بسیار توانمندی نظیر مسعود پزشکیان، محسن زنگنه، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، غلامرضا نوری قزلجه، محمودی و رحمانی حذف شدند.

سعیدی با اشاره به نتایج اعتراض ردصلاحیت‌ها تصریح کرد: امیدوار هستم که در مراحل بعدی رسیدگی مجدد صورت بگیرد و صلاحیت افراد مذکور مطابق با قانون تایید شود. فارغ از همه موارد مطرح شده یکی از شاخصه‌های انتخابات رقابتی، حضور اقشار و افکار مختلف در چارچوب قانون است. امیدواریم از طریق شورای نگهبان این مهم صورت بگیرد و نگرانی که در سطح کشور در نتیجه حذف برخی از فرهیخته‌ترین نیرو‌های شاخص مجلس یازدهم توسط هیئت‌های اجرایی اتفاق افتاد، اصلاح شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه بسیاری بر این باور هستند که حذف داوطلبین توسط هیئت‌های اجرایی نوعی مهندسی انتخابات محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: خیر، بنده چنین نظری ندارم و امیدوارم در مراحل بعدی به اعتراض این عزیزان رسیدگی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: