در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درخواست بایدن برای اتحاد مجدد نوار غزه و کرانه باختری

در چهل و چهارمین روز جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها از دو طرف همچنان رو به افزایش است و بمباران غزه توسط ارتش نتانیاهو ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۸۶۹۲
۰۸:۲۴ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد چهل و چهارمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۰۸:۰۸/ بایدن خواستار «اتحاد مجدد نوار غزه و کرانه باختری» شد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در یادداشتی که در روزنامه «واشنگتن‌پست» منتشر شد خواستار «اتحاد مجدد نوار غزه و کرانه باختری رود اردن» زیر نظر «تشکیلات فلسطینی احیاشده» شد.

به نقل از یورونیوز، رئیس‌جمهوری ایالات متحده نوشته است: «نوار غزه و کرانه باختری رود اردن باید زیر نظر یک ساختار اداره‌کننده که در نهایت تشکیلات فلسطینی احیاشده خواهد بود متحد شوند.»

گروه حماس از سال ۲۰۰۷ کنترل نوار غزه را در دست دارد، اما پیش از آن برای مدتی این باریکه مانند کرانه باختری رود اردن زیر نظر تشکیلات خودگردان فلسطینی اداره می‌شد.

اظهارات جو بایدن به نظر می‌رسد در راستای سیاست قدیمی آمریکا طی چند دهه گذشته مبنی بر تشکیل و همزیستی دو کشور (اسرائیل و کشور فلسطینی‌ها) باشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین تهدید کرده است که کشورش «افراط‌گرایانی را که به غیرنظامیان در کرانه باختری حمله می‌کنند» از دریافت ویزا محروم خواهد کرد.

جو بایدن نوشته است: «خشونت افراط‌گرایان علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری باید متوقف شود و کسانی که این خشونت‌ها را مرتکب می‌شوند باید حساب پس دهند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: