ادعای مشاور نتانیاهو درباره بازسازی «غزه»

مارک ریگو، مشاور ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه مدعی شد که طرح اسرائیل پس از جنگ، «اشغال همیشگی» غزه نیست و این شهر با حمایت‌های بین‌المللی و کشور‌های عربی بازسازی می‌شود.

کد خبر: ۱۵۸۲۴۷
۱۱:۱۰ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲

دیدارنیوز: مشاور نتانیاهو ادعا کرد که غزه پس از شکست حماس با حمایت‌های بین‌المللی و کشور‌های عربی بازسازی می‌شود.

مارک ریگو به کریستین امان‌پور، خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: «من فکر می‌کنم شما می‌توانید انتظار روندی انعطاف‌پذیرتر داشته باشید که در آن ما بتوانیم در صورت لزوم وارد و خارج [غزه]شویم تا با وضعیت امنیتی مقابله کنیم. ما در مورد اشغال مستمر نوار غزه صحبت نمی‌کنیم.»

ریگو در ادامه ادعاهایش گفت: «زمانی که این جریان تمام شد و ما حماس را شکست دادیم، بسیار مهم است که این عنصر تروریستی احیا نشود و یک حماس دیگر دوباره به وجود نیاید.»

او گفت «باید حضور امنیتی اسرائیل وجود داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که اسرائیل غزه را دوباره اشغال خواهد کرد، این بدان معناست که اسرائیل برای اداره غزه در آنجا حضور داشته باشد.»

ریگو ادامه داد: «ما علاقه‌مند به ایجاد چارچوب‌های جدیدی هستیم که در آن غزه‌ای‌ها بتوانند بر خود حکومت کنند. اینجا می‌توان از حمایت بین‌المللی برای بازسازی غزه استفاده کرد. امیدواریم بتوانیم از کشور‌های مختف از جمله کشور‌های عربی برای بازسازی غزه غیرنظامی شده پس از حماس کمک بگیریم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: