در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ از حمله به آمبولانس‌ها شوکه شده‌ایم

جنگ خونین و پرتلفات گروه حماس و اسرائیل در حالی وارد بیست و نهمین روز خود شده که هزاران کشته و زخمی از دو طرف و صد‌ها هزار آواره در شهر غزه برجای گذاشته و تهاجم زمینی اسرائیل در غزه آغاز شده است.

کد خبر: ۱۵۷۹۸۹
۰۸:۱۵ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد بیست و نهمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۰۸:۰۲/ از حمله به آمبولانس‌ها در نزدیکی بیمارستان غزه شوکه شده‌ایم

رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد از گزارش‌ها مبنی بر حمله به آمبولانس‌ها در نزدیکی بیمارستان شفا کاملا شوکه شده است.

به نقل از یورونیوز، تدروس آدهانوم گبریسوس، تاکید کرد که «بیماران، کارکنان حوزه سلامت، امکانات این بخش و آمبولانس‌ها باید همیشه محافظت شوند. همیشه.» او بار دیگر خواستار آتش بس شد.

ساعت: ۰۷:۵۱/ اسرائیل هدف قرار دادن یک آمبولانس در نزدیکی بیمارستان غزه را تایید کرد

ارتش اسرائیل روز جمعه تایید کرد که یک آمبولانس را در ورودی بزرگترین بیمارستان غزه هدف قرار داده است و مدعی شد که نیرو‌های حماس از این آمبولانس استفاده می‌کردند.

یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل گفت که شماری از نیرو‌های حماس در این حمله کشته شدند و «اطلاعات دقیق‌تر» را با متحدان در میان گذاشته‌اند.

وی مدعی شد: «ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد روش عملیات حماس انتقال عوامل تروریستی و سلاح از طریق آمبولانس‌هاست.»

ارتش اسرائیل افزود: «تاکید می‌کنیم که اینجا [غزه]یک منطقه جنگی است. از غیرنظامیان در این منطقه به طور مکرر خواسته شده است که برای امنیت خود به سمت جنوب بروند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: