در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درگیری شدید حماس با ارتش اسرائیل

جنگ خونین و پرتلفات گروه حماس و اسرائیل در حالی وارد بیست دومین روز خود شده که هزاران کشته و زخمی از دو طرف و صد‌ها هزار آواره در شهر غزه برجای گذاشته است. همچنین تهاجم زمینی اسرائیل در غزه آغاز شده است.

کد خبر: ۱۵۷۶۷۹
۰۸:۱۱ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل وارد بیست و یکمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۰۸:۰۸/ حماس از «درگیری شدید» با ارتش اسرائیل در نوار غزه خبر داد

شاخه نظامی حماس، گردان‌های عزالدین القسام، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما با حمله زمینی اسرائیل در بیت حانون (شمال) و البوریج (مرکز) روبرو هستیم. درگیری‌های شدیدی بین نیرو‌های دو طرف در جریان است.»

ارتش اسرائیل ساعتی پس از حملات هوایی جمعه شب به نوار غزه از گسترش عملیات زمینی خود در این منطقه خبر داد.

شاخه نظامی حماس نیز برای مقابله با حمله زمینی اسرائیل اعلام آمادگی کرده بود.

ساعت: ۰۷:۵۵/ سخنگوی ارتش اسرائیل: نیرو‌های زمینی در حال گسترش عملیات در غزه هستند

سخنگوی ارتش اسرائیل جمعه شب مدعی شد که نیرو‌های هوایی و زمینی اسرائیل در حال افزایش عملیات در نوار غزه هستند. این در حالی است که در بحبوحه بمباران شدید منطقه تحت محاصره غزه سرویس اینترنت و تلفن همراه قطع شده است.

دانیل هاگاری در یک نشست خبری ادعا کرد: «در ساعات گذشته حملات را در غزه تشدید کردیم.» او ادامه داد: «نیروی هوایی در حال انجام حملات گسترده به تونل‌ها و سایر زیرساخت‌ها است.»

او افزود: «علاوه بر حملاتی که در چند روز گذشته انجام شد، نیرو‌های زمینی در حال گسترش عملیات برای امشب هستند.»

در پی تشدید حملات هوایی جمعه شب به غزه، «جوال»، ارائه دهنده خدمات تلفن همراه فلسطینی اعلام کرد که خدمات تلفن و اینترنت در اثر بمباران شدید قطع شده است.

جمعیت هلال احمر فلسطین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتباطش را با اتاق عملیاتش در غزه و تمامی تیم‌های عملیاتی‌اش در این منطقه قطع شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: