در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آمار نهاد آمریکایی از کشته‌شدگان بیمارستان غزه

جنگ خونین و پرتلفات گروه حماس و اسرائیل در حالی وارد چهاردهمین روز خود شده که هزاران کشته و زخمی از دو طرف و صدها هزار آواره در شهر غزه برجای گذاشته است.

کد خبر: ۱۵۷۳۶۵
۰۹:۳۷ - ۲۸ مهر ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل وارد چهاردهمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبرهای جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۰۸:۵۵/ تخمین نهاد اطلاعاتی آمریکا: بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر در بیمارستان معمدانی غزه کشته شده‌اند

به نقل از یورونیوز، نهاد‌های اطلاعاتی ایالات متحده تخمین زده‌اند که احتمالا بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر در انفجار بیمارستان معمدانی در غزه کشته شده‌اند. این نهاد‌ها با این حال تاکید کرده‌اند که این ارزیابی ممکن است تغییر کند.

این تعداد کمتر از ۴۷۱ موردی است که مقامات بهداشتی غزه در ابتدای حادثه اعلام کرده بودند.

طبق یک ارزیابی اطلاعاتی طبقه‌بندی نشده آمریکا که از سوی یک منبع در کنگره ایالات متحده به خبرگزاری فرانسه ارائه شده است شمار کشته‌شدگان سه‌شنبه شب در بیمارستان معمدانی در کمترین حد ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر تخمین زده می‌شود.

در این سند آمده است: «ما هنوز در حال ارزیابی ارقام احتمالی تلفات هستیم و ارزیابی ما ممکن است کامل شود، اما این میزان تلفات حیرت انگیز است.»

در این سند آمده است: «ایالات متحده کشته شدن همه غیرنظامیان را جدی می‌گیرد و به شدت برای رسیدگی به بحران انسانی در غزه تلاش می‌کند.»

پیش از این یک مقام ارشد اطلاعاتی اروپایی به خبرگزاری فرانسه گفته بود تعداد تلفات انسانی انفجار بیمارستان «الاهلی العربی (المعمدانی)» غزه در روز سه‌شنبه «بسیار کمتر» از اعداد اعلام شده است. این مقام بلندپایه که نخواست نامش فاش شود، گفت: «۲۰۰ یا ۵۰۰ کشته وجود ندارد، بلکه چند ده نفر هستند. احتمالاً بین ۱۰ تا ۵۰ نفر.»

به گزارش دیدارنیوز، حمله فاجعه‌بار به بیمارستان غزه موجی از خشم و نفرت را علیه اسرائیل به راه انداخت اما تل‌آویو برای خروج از فشار افکار عمومی آن را به گروه فلسطینی جهاد اسلامی نسبت داد.

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: