در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ اسرائیل به ۱.۱ میلیون نفر دستور داد تا به جنوب غزه بروند

در هفتمین روز جنگ اسرائیل و شبه‌نظامیان حماس در غزه و جنوب اسرائیل، تل‌آویو اعلام کرده برای تشدید عملیات خود علیه حماس، آماده آغاز حمله زمینی به نوار غزه است.

کد خبر: ۱۵۷۰۳۸
۰۹:۲۷ - ۲۱ مهر ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و وارد هفتمین روز خود شده است.

در ادامه خبرهای جدید از این جنگ خونین و ویرانگر را می‌خوانید.

ساعت: ۰۹:۱۶/ اسرائیل دستور جابجایی ۱.۱ میلیون نفر از ساکنان غزه را داده است

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد صبح امروز (جمعه) در بیانیه‌ای گفت، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد و وزارت داخلی در غزه درست قبل از نیمه شب به وقت محلی مطلع شد که «تمام جمعیت غزه در شمال این باریکه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده به جنوب غزه نقل مکان کنند.»

سخنگوی سازمان ملل همچنین گفت: تعداد این جمعیت که قرار است شهر غزه را ترک کنند، تقریبا به ۱.۱ میلیون نفر می‌رسد. همین دستور برای همه کارکنان سازمان ملل و کسانیکه در مراکز سازمان ملل پناه گرفته‌اند از جمله مدارس، مراکز بهداشتی و درمانگاه‌ها اعمال می‌شود. سازمان ملل متحد به صورت جدی درخواست می‌کند که چنین دستوری در صورت تایید، لغو شود تا از آنچه می‌تواند اوضاع فاجعه‌آمیز را به وضعیتی فاجعه‌بار تبدیل کند، اجتناب شود.

ساعت: ۰۹:۰۱/ عملیت گسترده در غزه

ارتش اسرائیل اعلام کرد که عملیات نظامی گسترده‌ای را طی روز‌های آینده در غزه آغاز خواهد کرد.

 

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: