رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون:

۴۰ میلیارد ریال برای توسعه بقاع متبرکه تیران و کرون هزینه شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: امسال با کمک مردم ۴۰ میلیارد ریال برای توسعه عمرانی بقاع متبرکه این شهرستان هزینه شده است.

کد خبر: ۱۵۶۶۰۲
۱۳:۲۸ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲

 

دیدارنیوز ـ استان اصفهان: حامد جعفرزاده در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: زائران و مجاوران آستان مقدس امامزادگان تیران و کرون برای اجرای فعالیت‌های عمرانی ۴۰ میلیارد ریال کمک کرده‌اند که بخشی از آن نقدی و بخشی هم غیر نقدی بوده است.

وی افزود: امامزاده احمد، امامزاده احمدرضا، امامزاده عبدالله، امامزاده بی‌بی فاطمیه و امامزاده سید سرالدین از بقاع متبرکه شاخص این شهرستان هستند که طرح‌های عمرانی در این مراکز فعال است.

به گفته رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون، کمک‌های مردمی و خیران در قالب طرح مودت با اهل‌البیت (ع) جمع‌آوری و بخشی از آن هم در ضریح مطهر امامزادگان ریخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: زیباسازی، احداث سالن‌های مطالعه و غذاخوری، سرویس بهداشتی و مراکز فرهنگی از جمله پروژه‌های عمرانی هستند که در حال انجام است.

جعفرزاده با بیان اینکه به دنبال تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی این مراکز در تیران و کرون توسعه می‌یابد، تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز قرآنی، فرهنگی، ورزشی برای جذب جوانان و نوجوانان مؤثر بوده که این اقدام در حال انجام است.

به گفته وی، گردشگری فرهنگی و مذهبی بقاع متبرکه این شهرستان به لحاظ قرار گرفتن آستان امامزادگان در بافت طبیعی و تاریخی شکل گرفته و مسافران زیادی به این مناطق عزیمت می‌کنند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: شمار گردشگران فرهنگی و مذهبی این شهرستان در طول سال به یک میلیون نفر می‌رسد که از این فرصت طبیعت‌گردی و معنوی استفاده می‌کنند.

وی معتقد است متولیان بقاع متبرکه باید برای این جمعیت زائر برنامه داشته باشند که در این راستا از مبلغان فرهنگی و تشکل‌های مردمی استفاده می‌شود.

جعفرزاده یادآور شد: جوان‌گرایی در هیئت امنا آستان امامزادگان رقم خورده تا بتوانیم کارکرد‌های این مراکز را افزایش دهیم و با فکر‌های خلاق فرصت‌های درآمدی و توسعه زیرساختی امکانات در بقاع متبرکه رشد پیدا کند.

 

 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: