این گزارش بروز رسانی می‌شود

بازی‌های هانگژو؛ قایقرانی زنان دوباره نقره‌ای شد؛ مدال تاریخی فرانک پرتوآذر

در روز دوم بازی‌های آسیایی هانگژو در چین، تیم قایقرانی روئینگ چهار نفره زنان با ترکیب نازنین ملایی، مهسا جاور، زینب نوروزی و فاطمه مجلل مدال نقره را کسب کرد و فرانک پرتوآذر نخستین مدال تاریخ دوچرخه سواری زنان ایران را در بازی‌های آسیایی بدست آورد.

کد خبر: ۱۵۶۲۲۵
۰۸:۰۸ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس ورزشی: روز دوم بازی‌های آسیایی هانگژو چین با مدال‌آوری زنان کشورمان در دوچرخه‌سواری و قایقرانی آغاز شد.

در ادامه نتایج کاروان ایران در روز دوم مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را مشاهده می‌کنید.

شمشیربازی:

علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی کشورمان در یک گروه به همراه شمشیربازانی از کشور‌های قزاقستان، هنگ کنگ، ازبکستان، نپال، عربستان و عراق قرار گرفته است و در نخستین مبارزه خود برابر ممدوف از ازبکستان با نتیجه ۴-۵ صاحب برتری شد.

علی پاکدامن با ۴ برد و یک باخت مرحله مقدماتی را پشت سرگذاشت.  او در نخستین مبارزه برابر ممدوف از ازبکستان ۴-۵صاحب برتری شد. سپس به حریف عربستانی ۵-۲باخت. به مصاف هوتین از هنگ کنگ برفت و ۵-۳ پیروز شد. حریف قزاقستانی را ۵-۲ بردو مقابل نپال هم با همان نتیجه پیروز شد.

محمد رهبری در گروه دوم رقابت‌های شمشیربازی با رقیبانی از کشور‌های از کره جنوبی، ازبکستان، تایلند، ویتنام، اردن وعربستان، قرار گرفت که در نخستین مسابقه مقابل کره جنوبی ۵-صفر نتیجه را واگذار کرد. در بازی دوم آیموراتوف از ازبکستان را ۴-۵برد. حریف تایلندی را ۵-۲ شکست داد و شمشیرباز ویتنامی را ۴-۵ مغلوب کرد. شمشیرباز عربستانی را هم ۵-۲ برد.

علی پاکدامن که مرحله گروهی را با ۴برد و یک باخت پشت سرگذاشته بود، با قرار گرفتن در رده هفتم جدول در مرحله حذفی با قرعه استراحت روبرو شد. او در جمع ۱۶ بازیکن برتر با نفر دهم این جدول شین چن پنگ از چین روبرو شد و ۱۵-۸ نتیجه را واگذار و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

قایقرانی:

در قایقرانی روئینگ انفرادی مردان، امیرحسین محمدپور با ثبت رکورد ۷ دقیقه و بیست و سه ثانیه و نودو هفت صدم ثانیه ششم شد. قایقران چینی با ثبت زمان،۶ دقیقه و پنجاه و هفت ثانیه و شش صدم ثانیه به مقام قهرمانی رسید.

تیم قایقرانی روئینگ چهار نفره زنان با ترکیب نازنین ملایی، مهسا جاور، زینب نوروزی و فاطمه مجلل در رقابت با چین، اندونزی، قزاقستان و ویتنام با ثبت زمان ۶ دقیقه و پنجاه و یک ثانیه و هشتاد و دو صدم ثانیه پس از چین در جایگاه دوم ایستاد و با کسب عنوان نایب قهرمانی، مدال نقره را کسب کرد.

اهدای مدال نقره به تیم قایقرانی روئینگ چهار نفره زنان با ترکیب نازنین ملایی، مهسا جاور، زینب نوروزی و فاطمه مجلل.

تکواندو:

مهدی حاجی موسایی در وزن ۵۸-کیلوگرم تکواندو در مبارزه نخست مقابل نماینده بنگلادش قرار گرفت که این بازی با برتری نماینده ایران همراه بود. حاج موسایی با کسب پیروزی۲برصفر مقابل حریف بنگلادشی راهی مرحله بعد شد.

مهدی حاجی موسایی پس از برتری مقابل حریف بنگلادشی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل حریفی از ازبکستان قرار گرفت که این مبارزه نیز با برتری ۲ بر صفر حاج موسایی همراه بود.

مبینا نعمت‌زاده نماینده وزن ۴۹-کیلوگرم تکواندو پس از استراحت در دور نخست در مرحله یک هشتم به مصاف کاریز از کشور فیلیپین رفت که در دیدار با برتری ۲ بر صفر پیروز شد.

نعمت‌زاده با کسب این پیروزی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. هدایت تیم ملی در بخش زنان به عهده مینو مداح است و مهروز ساعی نیز به عنوان مربی او را همراهی می‌کند.

دوچرخه سواری:

فرانک پرتوآذر نماینده دوچرخه سواری ایران در رقابت با ۷ رکابزن دیگر به مقام سوم رسید و مدال برنز را کسب کرد.

پرتو آذر نخستین مدال تاریخ دوچرخه سواری زنان ایران در بازی‌های آسیایی را کسب کرد و با ثبت زمان یک ساعت و ۴۲دقیقه و ۴۴ثانیه به این مدال رسید.

جایگاه اول و دوم به چینی‌ها رسید. لی از چین با حدنصاب یک ساعت و ۳۰ دقیقه و ۵۹ ثانیه مدال طلا گرفت و نفر دوم نیز رکورد یک ساعت و ۳۶دقیقه و ۴۵ثانیه را کسب کرد.

اهدای مدال برنز به فرانک پرتوآذر نماینده دوچرخه سواری ایران که نخستین مدال تاریخ دوچرخه سواری زنان کشورمان را در بازی‌های آسیایی کسب کرد.

تیراندازی:

در پایان رقابت‌های مقدماتی تیراندازی تفنگ بادی ۱۰متر مردان، که با حضور ٦٨ تیرانداز برگزار شد، پوریا نوروزیان با ٦٢٩٠٢ امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفت، امیر محمد نکونام با ٦٢٨.٨ امتیاز در جایگاه دوازدهم ایستاد و مهیار صداقت هم با امتیاز ۶۲۷.۶صاحب رده هفدهم شد.

به این ترتیب ملی پوشان تیراندازی ایران از صعود به مرحله نهایی بازماندند. در رده بندی تیمی هم تیم تفنگ بادی ١٠متر مردان با مجموع ١٨٨٥.٦ امتیاز بعد از چین، هند و کره جنوبی در رده چهارم ایستاد.

در پایان مرحله مقدماتی تیراندازی تفنگ بادی ۱۰متر مردان، پوریا نوروزیان با ثبت امتیاز ۶۲۹/۲ رکورد جهانی خود را ارتقا داد. نوروزیان در روز‌های آینده در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت نیز در خط آتش قرار می‌گیرد.

جودو:

مهدی فتحی پور در وزن ۸۱-کیلو گرم جودو در مبارزه نخست خود موفق شد سحن سجس از عراق را شکست دهد تا در ادامه  به مصاف آئن گربکف از بحرین برود. در این مسابقه سنگین امتیازی رد و بدل نشد، ولی حریف عراقی به دلیل کم کاری و خطا و دریافت سه کارت زرد بازنده مسابقه اعلام شد.

در این وزن ۱۹ جودوکار از کشور‌های کره جنوبی، قطر، ازبکستان، ایران، ویتنام، امارات، ژاپن، مغولستان، فیلیپین، نپال، تاجیکستان، فلسطین، قرقیزستان، لائوس، چین، قزاقستان، هنگ کنگ، بحرین و عراق حضور دارند.

مریم بربط در وزن ۷۰-کیلوگرم با مایاکووا جودوکار قدرتمند قزاقستانی مبارزه کرد و موفق شد حریف را ضربه فنی کند. وی در ادامه با برنده دیدار ازبکستان و ماکائو مسابقه می‌دهد. مهین فرهادی‌زاد نایب رییس کمیته ملی المپیک با حضور در سالن جودو از نزدیک شاهد هنر نمایی مریم بربط بود.

در این وزن ۱۵ جودوکار از کشور‌های ژاپن، هند، فیلیپین، چین، قرقیزستان، چین تایپه، تایلند، ازبکستان، ماکائو، قزاقستان، کره جنوبی، کره شمالی، مغولستان، ایران و نپال حضور دارند.

شنا:

در مسابقات شنا، هومر عباسی در مقدماتی ماده ۵۰ متر کرال پشت مدت زمان ۰۰:۲۶٫۳۲ شنا کرد و با ایستادن در جایگاه ۱۵ به کار خود پایان داد.

سامیار عبدلی در ماده ۵۰ متر آزاد با ثبت زمان ۰۰:۲۲٫۸۰ رکورد ملی این ماده را جابجا کرد و در مجموع در رده ۱۰ قرار گرفت. متین سهران دیگر نماینده ایران در ماده ۵۰ متر آزاد با زمان ۰۰:۲۳٫۴۷ در جایگاه ۱۵ قرار گرفت.

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: