انذار علمی انجمن جامعه پزشکی به شورای عالی امنیت ملی، در مورد موسوی، کروبی و رهنورد

شرایط حصر طولانی و غیر قانونی، موجب استهلاک جسم و جان محصورین شده است

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، در نامه‌ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی خواستار بررسی فوری شرایط جسمی و سلامت میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد توسط پزشکان مستقل و معتمد و امکان درمان بیماری‌های ایشان در محیط مناسب شد.

کد خبر: ۱۵۵۹۶۰
۱۲:۱۱ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲

دیدارنیوز: انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران نامه‌ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص سلامتی آقایان مهندس موسوی و حجت الاسلام کروبی و همچنین سرکار خانم زهرا رهنورد ارسال کرد.

به گزارش دیدارنیوز، در این نامه آمده است:

«دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی
جناب آقای علی اکبر احمدیان

با سلام و احترام

همانطور که استحضار دارید سیزده سال از حصر غیرقانونی و بدون محاکمه در دادگاه صالحه سرکار خانم رهنورد و آقای مهندس میرحسین موسوی و حجت الاسلام مهدی کروبی می‌گذرد.

از دیدگاه علم پزشکی تحمیل شرایط حصر و قطع ارتباط اجتماعی افراد به خودی خود موجب فعال شدن مکانیسم‌های آسیب رسان و استهلاک جسم و جان ایشان می‌شود.

بر این اساس با توجه به سال‌های طولانی این حصر بی‌سرانجام و شرایط سخت تحمیلی ناشی از آن، بیماری‌های متعددی بر این عزیزان عارض شده است که بر اساس اطلاعات واصله در ایام اخیر بعضی از این بیماری‌ها شدت گرفته و موجب نگرانی جدی خانواده محترم و مردم شریف ایران شده است.

با عنایت به موارد مذکور، انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران ضمن تاکید مکرر بر ضرورت رفع این حصر تحمیلی و غیر انسانی، خواستار بررسی فوری شرایط جسمی و سلامت این عزیزان توسط پزشکان مستقل و معتمد و امکان درمان بیماری‌های ایشان در محیط مناسب است.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران
۱۴۰۲/۶/۲۶»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: