بازتاب استقبال از رونالدو در تهران

اتفاق عجیبی رخ نداده

پس از ورود رونالدو و کاروان النصر به تهران برای دیدار با پرسپولیس، صدها نفر از جوانان ایرانی برای دیدن این بازیکن پرتغالی و گرفتن عکس یادگاری با او به سمت فرودگاه و هتل محل اقامت او رفتند که صحنه‌های عجیبی را هنگام دویدن دنبال اتوبوس این تیم رقم زد. در این میان، علیرضا کریمی نوشته اتفاق عجیبی رخ نداده و این استقبال در کشورهای دیگر هم رخ می‌دهد.

کد خبر: ۱۵۵۹۴۲
۰۹:۳۴ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲

دیدارنیوز: نحوه استقبال از رونالدو در تهران بازداشت زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته است.

سید علیرضاکریمی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: «رسانه‌ها پر شده از تصاویر استقبال مردم کشورمان از حضور کریس رونالدو. جالب آن است که بسیاری با زبان تحقیر به این موضوع پرداختند؛ ولی از نظر من، این رویداد جای تعجبی ندارد. چرا؟ به دلایلی که این زیر می‌آورم:

۱- کریس رونالدو فوتبالیستی معمولی نیست و به هرکشوری برود باعث چنین استقبالی می‌شود. پس اینکه وی وارد یک کشور خاورمیانه‌ای شده و مردم اینگونه ذوق کردند جای تعجبی ندارد.

۲-برخی در مورد میزان استقبال از کریس رونالدو اغراق می‌کنند. تمام افرادی که پیرامون هتل اسپیناس و اتوبوس بودند در مجموع مگر چند نفر بودند؟ خیلی بخواهیم لطف کنیم آیا بیشتر از ده هزار نفر بودند؟ یعنی یک دهم ظرفیت استادیوم آزادی. پس این میزان استقبال را رویدادی معمولی باید دانست نه حیرت انگیز.

۳-خب عده‌ای نوشته‌اند که تمام اتاق‌های هتل با قیمت‌های گزاف رزرو شده و بعد نتیجه گرفتند مردم عادی چنین کردند. این خبر هم غلط است. اولا رزرو توسط تیم النصر صورت گرفته، زیرا این تیم فوتبال خدم وحشم دارد و به تعداد بالایی اتاق نیاز دارد. ضمن اینکه در چنین مواقعی برخی دیگر از اتاق‌ها توسط هیئت‌هایی که وظایف خاصی دارند رزرو می‌شود تا به ماموریت‌های خود بپردازند. پس اینکه می‌گویند مردم عادی ۴۵ میلیون تومان پرداخت کرده‌اند تا یک اتاق رزرو کنند خبر بی‌سند و غلطی است. فلذا این فقره هم اتفاق عجیبی نیست.

۴- انصاف هم باید داشت. مگر در طول سال‌های گذشته کدام سلبریتی مشهور خارجی به کشورمان آمده است؟ باید بپذیریم به دلیل تحریم‌ها و دلایل دیگر کشور ما برخلاف کشور‌هایی نظیر امارات در منطقه محل تردد چهره‌های مشهور و محبوب جهانی نیست. حال اینکه به لطف ولخرجی سعودی‌ها چنین امری میسر شده قدری باید به فوتبال‌دوستان حق داد.

۵-النهایه اینکه، همچنان معتقدم ذوق مسئولان از مردم بیشتر است! خواهید دید که بزودی در رزومه کاری برخی آقایان برای گرفتن پست وزارت درج خواهد شد:استقبال شایسته از کریس رونالدو فورتبالیست مشهور!»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: