مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز:

۲ همت از اعتبارات سفر اول رییس جمهور به خوزستان پرداخت شده است

مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز و نماینده شرکت در اجرای مسئولیت های اجتماعی گفت: اعتبارات تخصیص یافته برای خوزستان در دور اول سفررییس جمهور و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ۸.۵ همت بود که تا کنون ۲.۲ آن پرداخت شده است.

کد خبر: ۱۵۵۷۰۸
۱۴:۳۵ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲

 

دیدارنیوز‌ -‌ سرویس‌ خوزستان: بابک دارابی سه شنبه در حاشیه نشست بیابان زدایی در سالن جلسات استانداری خوزستان به خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های مصوب سفرریاست جمهوری گفت: ۱۷۰۰ پروژه در خوزستان تعیین شده که در سال گذشته ۶۸۰ پروژه تکمیل وبه بهره برداری رسید و مابقی تا حداکثر ۵۰۰ پروژه در پایان سال تکمیل خواهد شد.
وی در خصوص چگونگی مقابله با ریزگردها و حفظ محیط زیست توضیح داد: توافقاتی بر اساس یک برنامه مدون شامل سه سرفصل برنامه شرکت‌ها در حوزه املاک و اراضی در اختیار خود، اجرای طرح برای محدوده‌هایی که حریم و امکان حضور سایر دستگاه های اجرایی برای نهالکاری، درختکاری و مبارزه با ریزگردها نیست، و حریم لوله ها و مسئولیت های اجتماعی صورت گرفته است.
دارابی افزود: با توجه به تفاهم نامه‌های سال‌های گذشته مبنی بر ۲ هزار هکتار بیابان زدایی، کاشت نخلستان و اختصاص یک هزار میلیارد ریال در مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری برای مقابله با ریزگردها و یک هزار میلیارد ریال برای جلوگیری از فرسایش خاک، امید است با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی، اقدامات مفید و تاثیر گذاری انجام شود.
مشاور مدیرعامل در امور اجرایی مسئولیت‌های اجتماعی مناطق نفتخیزجنوب نیز گفت: دستور مقام عالی وزارت نفت بر مبنای تعامل در جهت تلاش برای بهینه کردن مسائل زیست محیطی در استان است و هر پنج شرکت بهره برداری موظفند در حوزه حفاظت محیط زیست در بهینه کردن فضای کاری و محیط های پیرامون تلاش کنند.
بهزاد صالح بیگی تصریح کرد: هر شرکت به توسعه میدانی فضای سبز با ایجاد نهالستان و قلمستان با مجموع ۲۰۰ هزار عدد مکلف شده که بر آیندی حدود یک میلیون اصله نهال برنامه ریزی شده است.
وی گفت: اعتبار۱۴۰ میلیارد ریالی برای عملیات اجرایی بیابان زدایی ۲ هزار هکتاری در حال عملیاتی شدن است و اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای کاشت ۲۰ هزار اصله نهال مثمر مناطق شرکتی اهواز انجام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: