آمریکا مدعی شد

پوتین - کیم؛ دیداری برای بستن قرارداد تسلیحاتی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه قصد دارند به زودی در روسیه دیدار کنند؛ ملاقاتی که آمریکا آن را مربوط به قرارداد تسلیحاتی دو طرف برای جنگ اوکراین می‌داند.

کد خبر: ۱۵۵۳۰۸
۰۹:۳۳ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲

دیدارنیوز: آمریکا می‌گوید کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، قصد دارند به زودی در روسیه دیدار کنند تا مذاکرات خود برای فروش تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین را پیش ببرند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه گفت: «ما اطلاعاتی در دست داریم مبنی بر اینکه کیم جونگ اون انتظار دارد این مذاکرات ادامه یابد و به مشارکت دیپلماتیک در سطح رهبران دو کشور برسد.»

واتسون نگفت که ملاقات بالقوه بین دو رهبر قرار است در چه زمانی و دقیقا در کدام نقطه روسیه برگزار شود، اما واشینگتن گفته این امر به دنبال بازدید سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از کره شمالی در ماه ژوئیه صورت می‌گیرد.

به نقل از العربیه، مقامات آمریکایی هفته پیش گفتند پیونگ‌یانگ و مسکو «فعالانه» مذاکرات خود درباره معامله احتمالی تسلیحاتی را پیش می‌برند، که می‌تواند حمایت جدی کره شمالی از جنگ روسیه علیه اوکراین را فراهم آورد.

واتسون گفت سفر شویگو به این منظور انجام شد تا پیونگ‌یانگ را به ارسال مهمات توپخانه به روسیه متقاعد کند، و افزود واشینگتن از کره شمالی می‌خواهد تا مذاکرات تسلیحاتی خود با روسیه را متوقف کند، و به تعهداتی که درباره عدم فروش اسحله به روسیه داده است پای‌بند بماند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا، هفته پیش گفت به دنبال سفر شویگو به کره شمالی، گروه دیگری از مقامات روسی برای پیگیری معامله تسلیحاتی به پیونگ یانگ سفر کرده‌اند، و پوتین و کیم نیز نامه‌هایی به هم فرستاده‌اند و در آن‌ها متعهد به افزایش همکاری‌های دوجانبه شده‌اند.

سی‌ان‌ان مدعی شد، در جریان جنگ روسیه با اوکراین، ایران و کره شمالی از مسکو حمایت تسلیحاتی کرده‌اند. تهران پهپاد و مهمات توپخانه فرستاده است، و پیونگ‌یانگ اواخر پارسال موشک ارسال کرد. علاوه بر این، شرکت‌های نظامی دولتی چینی نیز فناوری و تجهیزات در اختیار روسیه قرار داده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: