فرصت‌سوزی ۱۰ هزار میلیاردی برای بازنشستگان نیرو‌های مسلح

بررسی‌ها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌های هُلدینگ غدیر در حوزه ساختمان در قالب "شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان" به کسب بازدهی برای بازنشستگان و سهامداران منتج نشده است.

کد خبر: ۱۵۵۲۶۲
۱۲:۲۵ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲

 

دیدارنیوز: شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به عنوان مهم‌ترین شرکت اداره‌کننده‌ی منابع بازنشستگان نیرو‌های مسلح، طیف متنوعی از سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی، معدن و ساختمان انجام داده است. متاسفانه سرمایه‌گذاری‌های این هُلدینگ در حوزه ساختمان در قالب "شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان" به کسب بازدهی برای بازنشستگان و سهامداران منتج نشده است.

به‌طور خلاصه همانطور که در جدول زیر پیداست، بیش از ۲۸۸ میلیون دلار سرمایه نقدی وارد شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان شده است در حالی‌که ارزش سهام این شرکت در بازار سرمایه در حال حاضر کمتر از ۷۰ میلیون دلار است. این یعنی یک ضرر بیش از ۱۰ هزار میلیاردی به قیمت امروز برای بازنشستگان نیرو‌های مسلح!

این ارزش بازار پایین سهام ناشی از اختلاف شدید بین قیمت روز سهام و ارزش دارایی‌های شرکت است. در برخی تحلیل‌ها ارزش دارایی‌های شرکت به بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد و ارزش بازار سهام شرکت تنها ۳ هزار میلیارد است.

کارشناسان معتقدند دلیل اصلی عدم اقبال بازار سرمایه به سهام این شرکت عدم شفافیت ارزش دارایی‌های شرکت است و تجدید ارزیابی از محل سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را به عنوان راهکار جبران ضرر و زیان سهامداران پیشنهاد می‌کنند. از فواید انجام تجدید ارزیابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* نزدیک شدن قیمت سهام به ارزش واقعی و احیای منافع سهامداران و بازنشستگان نیرو‌های مسلح

* افزایش قدرت اعتباری شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان و امکان اخذ تسهیلات و انتشار اوراق جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره با پیشرفت بالا
* عدم فروش سهام به قیمت نازل در صورت نیاز سرمایه‌گذاری غدیر به نقدینگی و جلوگیری از ضرر و زیان بازنشستگان نیرو‌های مسلح

انتظار می‌رود جناب آقای دکتر مازیار حسینی مدیریت عامل غدیر که سوابق مدیریتی بسیار قوی دارند، با استقبال از پیشنهاد سهامداران هرچه سریعتر نسبت به تجدید ارزیابی بین‌المللی توسعه ساختمان اقدام کنند. این اقدام مهم می‌تواند موجب احیای شرکت و رشد و شکوفایی هرچه بیشتر آن شود.

سهامداران همچنین در کارزاری خواسته‌ی خود را از مدیران شرکت و سرمایه‌گذاری غدیر اعلام کرده‌اند.

https://www.karzar.net/84058

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: