سی‌ان‌ان از واکنش واشنگتن خبر داد

حملات بیهوده اوکراین به کریمه؟

یک مقام دفاعی ارشد آمریکا درباره حملات اوکراین به پل کریمه به شبکه سی‌ان‌ان گفت: این استراتژی حملات عمیق، تعادل روس‌ها را کمی از بین برده، اما هیچ کار تعیین‌کننده‌ای انجام نمی‌دهد؛ و احتمالا برای همه آن‌ها بهتر است که فقط روی ضد حمله تمرکز کنند.

کد خبر: ۱۵۴۴۳۸
۰۹:۳۰ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

دیدارنیوز: مقامات نظامی آمریکا به سی‌ان‌ان گفتند که اوکراین باید از هدف قرار دادن شبه‌جزیره کریمه دست بکشد و به جای آن بر شکستن خطوط دفاعی روسیه تمرکز کند.

به نقل از خبرگزاری روسی راشا تودی، کی‌یف در هفته‌های اخیر حملات خود را به شبه‌جزیره کریمه افزایش داده و مسکو مدعی است که این حملات تلاشی از سمت اوکراین برای منحرف کردن تمرکز‌ها بر شکست‌هایش در میدان نبرد است.

از ماه گذشته، اوکراین پل کریمه را که این شبه‌جزیره را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند، با شهپادها، پهپاد‌ها و موشک‌های دوربرد هدف قرار داده است. تنها در هفته گذشته، پدافند هوایی روسیه تلاش برای حمله موشکی به پل کریمه را خنثی کرد و ۲۰ پهپاد را که به سمت اهداف نامشخص در داخل شبه‌جزیره کریمه در حرکت بودند، سرنگون کرد.

یک مقام دفاعی ارشد آمریکا که خواست نامش فاش نشود، به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: این استراتژی حملات عمیق، تعادل روس‌ها را کمی از بین برده، اما هیچ کار تعیین‌کننده‌ای انجام نمی‌دهد؛ و احتمالا برای همه آن‌ها بهتر است که فقط روی ضد حمله تمرکز کنند.

اوکراین در اوایل ژوئن ضدحمله‌ای را که مدت‌ها پیش انتظار آن می‌رفت، علیه نیرو‌های روسیه آغاز کرد و هدفش پیشروی به سمت جنوب از طریق منطقه زاپوریژیا و رسیدن به شهر ملیتوپول در نزدیکی دریای آزوف است که باعث تقسیم جبهه روسیه و قطع دسترسی زمینی روسیه به کریمه می‌شود.

با این حال نیرو‌های اوکراینی حتی نتوانسته‌اند به خط اول شبکه دفاعی چند لایه روسیه نفوذ کنند و مقامات سرشناس غرب به طور خصوصی ناکامی این ضد حمله را اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش سی‌ان‌ان، مقامات واشنگتن هم نظر مشابهی دارند. یک منبع پنتاگون به این شبکه آمریکایی گفت: «واقعیت این است که این تهاجم، فاقد عناصر اصلی برای ادامه یافتن در فصل پاییز است.» یکی دیگر از مقامات نظامی آمریکا هم گفت: «من خیلی خوش‌بین نیستم که تا کریسمس در دریای آزوف باشیم.»

در حالی که این گزارش تصویری تلخ را برای اوکراین ترسیم می‌کند، مقامات در کی‌یف اصرار دارند که به اهداف خود دست خواهند یافت و دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین به تازگی اظهار داشت که برایش اهمیتی ندارد که این ضد حمله چقدر طول بکشد.

برخی از مقامات نظامی و ریاست جمهوری ایالات متحده از اوکراین به دلیل حمله به کریمه انتقاد کرده‌اند، چون این حملات را در بهترین حالت عامل حواس‌پرتی و در بدترین حالت اتلاف منابع می‌دانند.

یک مقام ارشد اطلاعاتی غرب گفت که با توجه به اینکه حدود یک‌سوم از شبه‌جزیره کریمه در حال حاضر در برد سامانه‌های موشکی هیمارس ارائه شده توسط ایالات متحده است، اوکراین همچنین حملات خود را به نقاط ذخیره مهمات روسیه و سایر زیرساخت‌های لجستیکی و تدارکاتی در آنجا افزایش داده است.

این مقام گفت: «فشار بیشتر و بیشتری بر کریمه وجود دارد، به‌ویژه در هفته‌های اخیر. منظورم این است که آن‌ها ضربه می‌خورند.» همزمان، یک منبع اوکراینی به سی‌ان‌ان گفت که حملات به کریمه بخشی جدایی‌ناپذیر از استراتژی ضد حمله اوکراین برای منزوی کردن کریمه است تا حمایت روسیه از عملیات نظامی‌اش در سرزمین اصلی اوکراین را دشوارتر کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: