علی مطهری: ۱ میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار همراه با عزت ملی ما بر باد رفت

علی مطهری در توییتی درباره مطالبات ایران از کره نوشت: به خاطر کاهش ارزش پول کره در مقابل دلار، از 5 و نیم میلیارد دلار طلب از کره جنوبی 6 میلیارد آن هم برای خرید دارو و غذا، به ما رسید.

کد خبر: ۱۵۴۲۸۲
۱۲:۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: علی مطهری در توییتی نوشت: «از ‏حدود ۷.۵ میلیارد دلار موجودی بلوکه شده ما در کره جنوبی، به خاطر طرح عجولانه حذف دلار در معاملات و کاهش ارزش پول کره در مقابل دلار، ۶ میلیارد دلار آن به ما رسید یعنی حدود ۱.۵ میلیارد دلار از ثروت ملی بر باد رفت. بگذریم از اینکه این پول هم فقط برای غذا و داروست و عزت ملی هم بر باد رفت».

مسئولان دولت اعلام کردند که طلب‌های ایران از کره جنوبی دریافت شده است و رسانه‌های آمریکایی و قطری این ادعای مسئولان ایران را تایید کردند و حتی برخی از همین رسانه‌های مبالغی که ایران از طلب‌های خود دریافت کرده را عددی نزدیک به 23 میلیارد دلار اعلام کرده‌اند.

تا پیش از این همیشه در اذهان و بحث‌هایی که پیرامون مطالبات ایران انجام می‌شد، اعلام می‌کردند که طلب ایران از کره جنوبی 8 میلیارد دلار است عددی که در روزهای اخیر روشن‌تر شد و از جمله علی مطهری این عدد را 7.5 میلیارد ذکر کرده است و گفته فقط 6 میلیارد دلار از آن برمی‌گردد. با این حساب یک و نیم میلیارد از طلب ایران از کره جنوبی، دود شد و به هوا رفت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: