روند قضایی در مورد زندانیان مورد درخواست طرف مقابل انجام شده است

کنعانی: تضمین لازم برای تبادل زندانیان را دریافت کرده‌ایم

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره توافق اخیر ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان بین دو کشور و آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران تضمین‌های لازم را برای اجرای مفاد تفاهم ایجاد شده، توسط آمریکایی‌ها دریافت کرده است و این روند در چارچوب خودش پیش می‌رود.

کد خبر: ۱۵۴۲۱۴
۱۱:۲۳ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

دیدارنیوز: نشست هفتگی سخنگوی وزارت خارجه با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد.

در ابتدای این نشست ناصر کنعانی حادثه تروریستی در شاهچراغ را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با تلاش نیرو‌های امنیتی و محافظان امنیت مردم، تروریست کوردل این اقدام تروریستی در لحظات اولیه دستگیر شد.

وی ادامه داد: تروریست‌ها در صدد هستند که انتقام ضربات سنگینی که ایران و نیرو‌های شجاع امنیتی کشور به شجره خبیثه و پلید تروریسم طی سال‌های گذشته وارد کرده‌اند را از مردم و شهروندان ایرانی بگیرند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی با اشاره به توافق اخیر ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان بین دو کشور و آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران تضمین‌های لازم را برای اجرای مفاد تفاهم ایجاد شده، توسط آمریکایی‌ها دریافت کرده است و این روند در چارچوب خودش پیش می‌رود.

وی با بیان دولت جمهوری اسلامی ایران در استیفای حقوق ملت ایران جدی است و ذره‌ای از حقوق ملت ایران کوتاه نخواهد آمد، اظهار کرد: روند قضایی در مورد زندانیان مورد درخواست طرف مقابل انجام شده است و این موضوع در چارچوب تفاهم انجام شده و روند قضایی پیش خواهد رفت.

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: