هشدار زرد هواشناسی برای اصفهانی‌ها

اداره کل هواشناسی استان اصفهان به دلیل فعالیت سامانه همرفتی بارشی در چند روز آینده، هشدار زرد صادر کرد.

کد خبر: ۱۵۳۸۱۴
۱۲:۵۳ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

دیدارنیوز: به دلیل ورود سامانه ناپایدار جوی به استان از اواخر روز دوشنبه تا اواخر روز چهارشنبه هفته جاری و احتمال رگبارپراکنده باران همراه با با رعدوبرق، صاعقه و تندباد لحظه‌ای، هواشناسی هشدار زرد صادر کرد.

لیلا امینی در این باره اظهار داشت: به دلیل آنکه وقوع رگبار همراه با صاعقه در فصل تابستان برای مردم غیرقابل انتظار است، هشدار زرد توسط هواشناسی صادر شده است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، افزود: این سامانه دارای تندباد لحظه‌ای است و احتمال وقوع صاعقه به ویژه در مناطق کوهستانی وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین احتمال کاهش دید در جاده‌ها در حین بارش باران، لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی و نیز اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار باران وجود دارد.

امینی در ارتباط با مناطق تحت تاثیر این سامانه عنوان کرد: برای فردا در مناطق آران، نایین، انارک، مورچه‌خورت، چوپانان، بویین میاندشت و کاشان شاهد حضور این سامانه خواهیم بود و در روز سه‌شنبه بیشتر مناطق استان تحت تاثیر آن خواهند بود.

وی افزود: در روز چهارشنبه سمیرم، ورزنه، خوانسار، گلپایگان، فریدونشهر، بویین میاندشت، چادگان، برخوار، دهق، دهاقان، فریدن، کبوترآباد، لنجان، مبارکه، مورچه‌خورت، نطنز، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و میمه تحت تاثیر فعالیت این سامانه خواهند بود.

امینی با اشاره به توصیه‌های لازم در چند روز آینده بیان کرد: احتیاط در سفر‌های برون و درون شهری، به همراه داشتن تجهیزات لازم در سفر، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر به شهروندان توصیه می‌شود.

وی اضافه کرد: ضمن آگاهی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و اتخاذ تدابیر ویژه در فعالیت‌های کشاورزی لازم است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: