اخبار استان یزد

معافیت بدهکاران پرونده‌های اجرایی

معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد استان یزد از فرصتی طلایی و استثنایی برای بدهکاران پرونده‌های اجرایی از طریق مراجعه به واحد اجرای اسناد رسمی خبر داد.

کد خبر: ۱۵۱۴۳۲
۱۴:۴۹ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

 

دیدارنیوز: «محسن صحرایی» در این خصوص اظهار کرد: واحد اجرای اسناد رسمی اداره کل ثبت اسناد و املاک واحدی شبه قضایی است که در آن مفاد اسناد رسمی بدون نیاز به رای مرجع قضایی قابلیت اجرایی دارد.

وی افزود: در این مجموعه مهمترین پرونده‌های تشکیلی، پرونده‌های وصول مطالبات بانک‌ها و وصول مهریه و چک و ... بررسی و منجر به اجرای حکم می‌شود.

معاون اداره کل ثبت اسناد استان خاطرنشان کرد: به موجب ماده ۱۳۱ قانون ثبت، بدهکار موظف است علاوه بر پرداخت دیون و بدهی خود نیم عشر دولتی و حق حراج را به ادارات ثبت واریز نماید که بند پ ماده ۱۱۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه استثنایی بر این قانون آورده شده که در صورتی که بدهکار و بستانکار به توافق برسند و پرونده مختومه شود بدهکار از پرداخت هزینه‌های دولتی معاف است.

به گزارش روابط عمومی ثبت اسناد یزد، صحرایی یادآور شد: نظر به اینکه برنامه هفتم توسعه مراحل نهایی تصویب خود را در مجلس می‌گذراند و پس از تصویب و ابلاغ آن برنامه ششم توسعه ملغی الاثر می‌شود لذا این فرصت محدود، فرصتی طلایی برای بدهکاران پرونده‌های اجرایی جهت معافیت از پرداخت هزینه‌های دولتی است.

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: یزد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: