تیم قلعه‌نویی در قرقیزستان

ایران - افغانستان؛ اولین بازی در کافا

تیم ملی فوتبال کشورمان که به همراه چند ستاره و لژیونر خود به قرقیزستان رفته تا در تورنمنت کافا حضور داشته باشد، امروز سه‌شنبه در اولین دیدار به مصاف افغانستان خواهد رفت.

کد خبر: ۱۵۱۰۳۱
۰۹:۱۷ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

دیدارنیوز: تیم ملی در نخستین گام در مسابقات کافا به مصاف تیم ملی افغانستان می‌رود.

تورنمنت کافا مسابقاتی است که بین کشور‌های آسیای مرکزی برگزار می‌شود. این مسابقات پیشتر در رده سنین پایه انجام می‌شد و حالا امسال این دیدار‌ها برای اولین بار بین تیم‌های بزرگسالان برگزار خواهد شد. میزبان این رقابت‌ها دو کشور ازبکستان و قرقیزستان خواهند بود و ایران با دو تیم افغانستان و قرقیزستان هم گروه است.

تیم ملی در اولین بازی خود روز سه شنبه ۲۳ خرداد (امروز) از ساعت ۱۸:۳۰ در بیشکک به دیدار تیم ملی افغانستان می‌رود.

ملاقات با اولین حریف تاریخ تیم ملی

اولین بازی که در تاریخ تیم ملی ایران ثبت شده دیدار با تیم ملی افغانستان در شهریور سال ۱۳۲۰ است. این بازی ظاهراً با تساوی بدون گل به پایان رسیده است، ولی برخی از منابع تاریخی در مورد نتیجه این مسابقه تردید دارند. از این بازی به عنوان نخستین بازی تاریخ فوتبال افغانستان هم یاد می‌شود.

مطلب مرتبط:

تیم دوم افغانستان برابر ایران!

تیم ملی ۸ سال بعد دوباره روبه‌روی تیم ملی افغانستان قرار گرفت. این بازی چهارمین بازی تاریخ تیم ملی است و ایران با نتیجه ۴-۰ پیروز شد و اولین برد تاریخ تیم ملی به دست آمد. از آن بازی ۷۴ سال گذشته و این طولانی‌ترین فاصله بین دو تقابل تیم ملی با یک حریف است. ایران با افغانستان در رقابت‌هایی نظیر بازی‌های آسیایی دیدار داشته، ولی این مسابقات در سطح تیم بزرگسلان نبوده است.

تیم سی‌ام آسیا اولین حریف تیم ملی

تیم ملی افغانستان در آخرین رده‌بندی فیفا در رتبه صد و پنجاه و پنجم جهان و سی‌ام آسیا قرار گرفت. افغانستان در اولین بازی خود در این جام در یک بازی جنجالی با گل دقیقه ۹۷ مغلوب قرقیزستان شد. این تیم در ۵ بازی اخیر خود متحمل ۴ شکست و یک تساوی شده است.

افغانستان در طول تاریخ خود موفق به صعود به جام‌جهانی یا جام ملت‌های آسیا نشده است. تنها حضور بین‌المللی مهم این کشور به المپیک ۱۹۴۸ باز می‌گردد که در دیدار مرحله پیش مقدماتی با شکست برابر لوگزامبورگ حذف شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: