ادعای وزیر اسراییلی؛ ایران از کشتی‌های تجاری برای پرتاب موشک و پهپاد استفاده می‌کند

یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل با مطرح کردن ادعا‌هایی علیه عملکرد جمهوری اسلامی در آب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت که ایران از کشتی‌های تجاری به عنوان پلتفرم‌هایی برای پرتاب موشک، پهپاد و اعزام تکاور‌ها استفاده می‌کند.

کد خبر: ۱۵۰۰۰۲
۰۹:۴۴ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲

دیدارنیوز: وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد که شناور‌های ایرانی به «مقر‌های شناور تروریسم» تبدیل شده‌اند که نشان‌دهنده تلاش ایران برای سلطه دریایی بر مناطقی فراتر از خلیج فارس است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در سخنرانی در کنفرانس امنیتی هرتزلیا با مطرح کردن ادعا‌هایی علیه عملکرد جمهوری اسلامی در آب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت که ایران از کشتی‌های تجاری به عنوان پلتفرم‌هایی برای پرتاب موشک، پهپاد و اعزام تکاور‌ها استفاده می‌کند و هدف آن گسترش سلطه دریایی تهران بر فراتر از منطقه خلیج فارس است.

گالانت با نشان دادن شش تصویر درباره چند کشتی که مدعی بود ایرانی هستند، آن‌ها را «مقر‌های شناور تروریسم» تلقی کرد که اخیرا عازم خلیج عدن شده اند.

او در ادامه گفت: این فعالیت‌ها دقیقا در راستای تروریسم دریایی ایران است که آن را بر خلیج فارس و دریای عرب اعمال کرده است. ایران تلاش می‌کند فعالیتش را در اقیانوس هند، دریای سرخ و دریای مدیترانه هم گسترش دهد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: